معاون بهداشتی دانشگاه گفت : غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ افراد ۱ تا ۲۴ ساله، چهارمین رتبه مرگ در کودکان ۱ تا ۱۴ سال است.

ابراهیم شکیبا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مرگ‌ومیر ناشی از غرق‌شدگی در کشورهای کم‌درآمد و متوسط اتفاق می‌افتد، گفت : جهت حفاظت از نسل‌های آینده و پاسداری از سیاست‌های جوانی جمعیت توجه به این مهم بسیار حائز اهمیت هست.

وی افزود: باتوجه‌به وجود رودخانه‌های متعدد و منابع آبی موجود در استان کرمانشاه و از طرفی گرمای شدید هوا، استفاده شهروندان از منابع آبی بخصوص سراب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه سدها را اجتناب‌ناپذیر نموده که متأسفانه در روزهای اخیر شاهد مرگ تعدادی از همشهریان در اثر غرق‌شدگی بوده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه مرگ‌های ناشی از غرق‌شدگی قابل‌پیشگیری است به هم استانی‌های عزیز توصیه کرد: هرگز کودک خود را تنها یا تحت مراقبت کودک دیگری در آب یا اطراف آن رها نکنید، برای آموزش شنا به کودکان خود اقدام کرده، حتماً در مکان‌هایی اقدام به شنا کنید که نجات‌غریق و تجهیزات کافی در دسترس باشد.

وی ادامه داد: به علائم هشداردهنده، اطلاعیه‌های رهاسازی آب و سیلاب و همچنین شرایط آب‌وهوایی توجه نمایید و هرگز شب‌ها در مکان‌های آبی پرخطر شنا نکنید.

ابراهیم شکیبا خاطرنشان کرد: اگر هنگام شنا احساس گرفتگی در عضله داشتید فوراً از آب خارج شوید و قبل از شنا از مصرف الکل، مواد روان‌گردان و داروهای خواب‌آور جدا اجتناب کنید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.