امروز ساعات بعد از ظهر وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس را خواهیم داشت و در ارتفاعات رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ، در ساعات بعد از ظهر وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در محدوده تنگه هرمزو شرق خلیج فارس پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن محدوده آب‌های تنگه هرمز تا شرق خلیج فارس خواهد شد.

بیشینه سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. ساعات پایانی شب از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب درارتفاعات استان، رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

 توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری گردد. در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار محتمل خواهد بود.

این شرایط جوی و دریایی تا اواخر روز یکشنبه هفتم مرداد ماه تداوم خواهد داشت. آینده نگری:از روز دوشنبه هشتم مرداد ماه با تغییر سوی جریانات در مناطق دریایی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی را در دریای عمان و تنگه هرمز و بتدریج در خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

 به لحاظ دمایی امروز و فردا، افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است و از روز دوشنبه ضمن افزایش رطوبت نسبی هوا، کاهش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.