سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در واکنش به اقدام غیرحقوقی و وقیحانه دولت آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ بیانیه‌ای صادر و در آن، اقدام این دولت اروپایی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت آلمان در اقدامی کاملا غیرحقوقی و مغایر با اصل آزادی بیان و احترام به آزادی عقیده، مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های مختلف زیرمجموعه آن را به بهانه‌های واهی تعطیل کرد. این پرده آخر و نهایی سناریو و پروژه‌ای است که با هدایت پشت پرده و در عین حال ملموس لابی‌های صهیونیستی صورت گرفت. پروژه‌ای که با هدف دین ستیزی و اسلام هراسی آغاز شده و متاسفانه همچنان ادامه دارد. مرکز اسلامی هامبورگ با هدف تعامل مسالمت آمیز و همگرایانه میان ادیان الهی طی بیش از هفت دهه به حیات موثر و بابرکت خود ادامه داده و چنانچه بسیاری از دین پژوهان آلمانی نیز اذعان نموده‌اند، یکی از کانون‌های مهم برگزاری مباحثه و همگرایی مذهبی در این کشور محسوب می‌شود. این مرکز، بر روی همه پیروان ادیان آسمانی و افرادی که در صدد کسب آگاهی در خصوص ماهیت دین اسلام و مذهب تشیع بوده‌اند، باز بوده و حتی لحظه‌ای از این رویکرد همیشگی خود عدول نکرده است. در چنین شرایطی اقدام وقیحانه اخیر، مصداق کینه و لجاجت با اصل گفتگو‌های بین دینی و اعلان جنگی آشکار علیه فطرت حق طلب انسان‌هاست. 

سال گذشته پلیس آلمان با حمله به مساجد و اماکن وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ، عمق دشمنی خود را با آخرین دین آسمانی نمایان ساخت. این اقدام در بطن همان اسلام هراسی سیستماتیک نهاد‌های رسمی و غیر رسمی قدرت در غرب قابل تعریف است. 

همپوشانی فضاسازی‌های سیاسی، اقدامات امنیتی و شانتاژ‌های رسانه‌ای در آلمان علیه مرکز اسلامی هامبورگ، بیانگر نقشه از پیش طراحی شده ایست که با هدف صیانت از صهیونیسم، دین ستیزی و پوچ گرایی تدوین و اکنون وارد مرحله آشکار و نهایی خود شده است.

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ در حالی صورت می‌گیرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی با وقاحت کامل مشغول جنایت و نسل کشی در غزه است. بانیان این اقدام غیرحقوقی تصور می‌کنند با اقدام اخیر خود، گامی در جهت بازیابی روحیه از دست رفته لابی‌های شکست خورده صهیونیستی در غرب برداشته و به کالبد بی جان صهیونیسم، نفسی تازه دمیده‌اند. حال آنکه چنین اقداماتی بیش از پیش افکار عمومی دنیا را متوجه نگاه ابزاری مدعیان دروغین آزادی بیان در غرب می‌سازد. 

بهتر است دولت آلمان به این سوال مهم پاسخ دهد که ثمره اسلام هراسی و جلوگیری از گفتگو‌های بین دینی در طول تاریخ روابط بین الملل چه بوده است؟ آیا چنین اقدامات و تبلیغاتی از عظمت ذاتی و لایتناهی دین مبین اسلام کاسته یا بر آن افزوده است؟ در مقابل، ثمره بازی غرب در زمین رژیم اشغالگر قدس و لابی‌های صهیونیستی در آمریکا و اروپا چه بوده است؟ آیا مقامات غربی هنوز متوجه شکاف روزافزونی که میان آنها و ملتهایشان بر سر جنگ غزه و جنایات صهیونیست‌ها نشده‌اند؟ اصرار بر یک مشی شکست خورده تاریخی و اعتقادی، بلوغ و پختگی حداقلی غرب در مواجهه با بدیهی‌ترین واقعیات جاری در جهان امروز را زیر سوال می‌برد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قویا تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ توسط دولت آلمان را محکوم و از تمامی ظرفیت‌ها و توان خود در مسیر روشنگری، تبیین پشت پرده‌های اقدام غیرقابل توجیه صورت گرفته و پیگیری حقوقی این پرونده استفاده خواهد کرد. دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور، هرگز در برابر تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ کوتاه نخواهد آمد.

بدون شک اقدام اخیر دولت آلمان، نه تنها توهین به یک مذهب و پیروان آن، بلکه توهین به اصل آزادی گفتگو‌های بین دینی در جهان محسوب می‌شود. از این رو لازم است همه پیروان ادیان توحیدی و رهبران آنها، خود را مخاطب چنین تصمیم و اقدام وقیحانه‌ای قلمداد کرده و نهاد‌های قدرت در آلمان و غرب را بابت استمرار بازی در زمین صهیونیست‌ها تحت فشار قرار دهند. 

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار