نیرو‌های امنیتی آلمان بار دیگر به مرکز اسلامی هامبورگ یورش بردند و وزارت کشور آلمان نیز رسماً اعلام کرد که دستور تعطیلی این مرکز را پس از ۶۲ سال صادر کرده است.

نیرو‌های پلیس آلمان به «مرکز اسلامی هامبورگ IZH» حمله کردند و هم‌زمان وزارت کشور آلمان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرکز اسلامی و سازمان‌های تابعه آن را ممنوع کرده و مدعی شد که «این انجمن اهداف اسلام‌گرایی افراطی» را دنبال می‌کند. 

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ رعدوبرقی در آسمان صاف نبود، بلکه از آبان ماه پارسال و در ادامه فضاسازی رسانه‌ها و دولت آلمان علیه این مرکز اسلامی، احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی این کشور، با ارائه طرحی به پارلمان، خواستار بسته‌شدن این نهاد مذهبی و فکری شدند و پارلمان این کشور نیز قرار شد این طرح را به رأی بگذارد که آیا این مرکز باید بسته شود یا خیر و این که چگونه باید بسته شود. پلیس آلمان آبان‌ماه پارسال به بهانه بررسی برخی ادعا‌های واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد. وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهاد‌های تابعه به ظن اقدام علیه نظم عمومی مورد بررسی و ۵۴ مرکز در ۷ ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعا‌هایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد. مرکز اسلامی هامبورگ، یکی از مهم‌ترین موسسات اسلامی در آلمان و از قدیمی‌ترین مسجد شیعیان در اروپاست که با فعالیت‌های ایرانیان مقیم آلمان در دهه ۱۳۳۰ سنگ بنای اولیه آن گذاشته شد ولی به دلیل پاره‌ای از مشکلات به ویژه کمبود منابع مالی، فعالیت ساخت آن نیمه تمام ماند.

 اما زمانی که آیت‌ا... محمد بهشتی در ۱۳۴۴ به هامبورگ عزیمت کرد، با اقدامات او ساختمان مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ گسترده‌تر شد و پس از آن، این مرکز از سوی مذاهب اسلامی دیگر مورد توجه قرار گرفت و به تراز یک مسجد بین‌المللی ارتقا یافت؛ به طوری که در نماز‌های جماعت و جمعه آن، ملیت‌ها و مذاهب مختلف حضور می‌یافتند. بعد‌ها نیز این سنت همچنان ادامه یافت و نماز جمعه مسجد هامبورگ، مظهر وحدت اسلامی شد. برگزاری سیمنار‌های دینی و فرهنگی، کلاس‌های آموزشی، برگزاری جلسات هفتگی و نماز‌های جماعت، جلسات به مناسبت‌های خاص، از جمله فعالیت‌های این مرکز اسلامی در طی ۷ دهه گذشته بوده است. یک اسلام شناس ساکن آلمان درباره اهمیت مرکز اسلامی هامبورگ گفته است که این مرکز موسسه‌ای برای گفتگو میان پیروان ادیان مختلف است و تحقیقات گسترده‌ای در حوزه ادیان در این مرکز انجام می‌شود و حتی بسیاری از یهودیان که از سیاست‌های اسرائیل بیزارند، به این مرکز می‌روند.
 
 رویکرد دوگانه آلمان در برخورد با شیعیان و وهابیت 
آلمان که در سال‌های اخیر در ضدیت با اسلام و شیعیان، سرآمد کشور‌های اروپایی شده است، چندین بار اقداماتی را برای مقابله با مراکز اسلامی مرتبط با شیعیان انجام داده است. دولت آلمان دو سال پیش حزب‌ا... را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد و در این مدت برخی مراکز اسلامی را به ادعای همکاری با حزب‌ا... تعطیل کرده است. حدودسه سال پیش نیز فعالیت‌های سه انجمن «المصطفی، فاطمی و امام مهدی» در آلمان به دلیل ارتباط با گروه حزب‌ا... ممنوع اعلام شد و مراکز و مساجد مرتبط با این انجمن‌ها نیز تعطیل شد. مقامات آلمان ادعا کرده بودند که انجمن المصطفی فعالانه در کار نشر و ترویج خشونت یا اقدامات جدی مغایر با قوانین بین‌الملل همچون تروریسم علیه اسرائیل بود. مقامات آلمان مدعی هستند که حزب‌الله قصد نابودی اسرائیل را دارد و به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

این ادعا‌ها درحالی است که خود رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین تروریسم دولتی در جهان است و طی ۷ دهه گذشته با جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی هزاران فلسطینی را به خاک و خون کشیده است و این جنایات در سایه سکوت حامیان دروغین حقوق بشر غربی انجام می‌شود. حزب‌ا... در دو دهه گذشته ضربات سنگینی را به منافع اسرائیل در لبنان و منطقه وارد کرده است و اجازه نداده تا این رژیم به توسعه طلبی‌های ارضی و جاه‌طلبی‌های خود در منطقه ادامه دهد و همین مسئله سبب شده تا مقامات تل آویو متحدان غربی خود را وادار کنند تا همه فعالیت‌های این جنبش را در کشورهایشان ممنوع کنند و همه اقدامات علیه شیعان در راستای جلب حمایت صهیونیست‌ها انجام شده است. دولت آلمان درحالی محدودیت‌هایی را برای مرکز اسلامی اعمال کرده است که در مقابل فعالیت‌های 

سازمان‌های وهابی وابسته به عربستان سعودی استاندارد دوگانه‌ای را در پیش گرفته است. اروپایی‌ها با موج سواری نفرت‌پراکنی و اقدامات ترویستی که عناصر وهابیت در این قاره انجام می‌دهند، اسلام را آن گونه که مایل هستند به شهروندان اروپایی معرفی می‌کنند.
 
 نفوذ لابی صهیونیستی آلمان
 هر اقدامی که از سوی اروپایی‌ها علیه مراکز اسلامی و شیعیان انجام می‌شود بدون تردید پای صهیونیست‌ها نیز به میان می‌آید و لابی صهیونیستی به دلیل نفوذی که بین رهبران اروپایی دارد همواره از قدرت خود برای مقابله با فعالیت‌های مسلمانان در این قاره استفاده کرده است. یک محقق آلمانی درباره نفوذ گسترده لابی صهیونیستی در این کشور گفته است که اگر در آلمان به مقامات این کشور ناسزا گفته شود اشکالی ندارد، اما اگر به یهودیان و مقامات صهیونیستی ناسزا گفته شود جرم تلقی می‌شود و دولت به شدت با آن برخورد می‌کند. در آلمان انکار موضوع هولوکاست (کشتار ادعایی یهودیان توسط آلمان نازی) جرم تلقی می‌شود و افرادی که چنین اظهاراتی انجام بکنند، مجرم شناخته شده و زندانی می‌شوند. مقامات آلمانی چنان واداده صهیونیست‌ها هستند که حتی چنین موضوعی را که به تاریخ خودشان در گذشته مربوط می‌شود را با خفت و خواری پذیرفته‌اند که دولت این کشور در گذشته مرتکب چنین جنایتی شده است. نفوذ رسانه‌ای و گسترش لابی صهیونیستی در تمام عرصه‌های حاکمیتی آلمان به قدری زیاد است که مورد اعتراض جوامع روشنفکری آلمان هم قرار گرفته است.

 این که آلمانی‌ها مدعی هستند که فعالیت چندین مرکز مرتبط با حزب‌ا... را نیز ممنوع کرده‌اند درحالی است که این جنبش هیچ گونه ساختار تشکیلاتی در آلمان ندارد و همه این ادعا‌ها تنها جنبه تبلیغاتی برای راضی نگه داشتن صهیونیست هاست. آلمان چنان دلباخته سیاست‌های رژیم صهیونیستی است که هر گونه راهپیمایی در این کشور علیه اسرائیل را ممنوع کرده است. دولت آلمان شرکت کنندگان در اعتراضات ضد اسرائیلی و کسانی که پرچم‌های این رژیم اشغالگر را به آتش می‌کشند به مجازات‌های سخت دولتی تهدید کرده است. اما به رغم مخالف دولت آلمان با برگزاری تظاهرات ضداسرائیلی، هزاران نفراز مردم در برلین سال گذشته به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه که با حملات بی وقفه مرگبار صهیونیست‌ها مواجه بودند، به خیابان‌ها آمدند. همچنین سالانه هزاران نفر از مردم آلمان در مراسم روز قدس در حمایت از فلسطینی‌ها راهپیمایی می‌کنند. دولت آلمان بار دیگر ثابت کرد که بر خلاف ادعاهایش به آزادی و فعالیت‌های دینی در این کشور، اما در عمل این صهیونیست‌ها هستند که نسخه چگونگی فعالیت مراکز اسلامی را می‌پیچند. در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان دیروز از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

منبع: روزنامه خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار