رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:با تصمیماتی که در دولت گرفته شد ۴۲هزار میلیارد تومان تا اوایل هفته آینده  به گندمکاران پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:با تصمیماتی که در دولت گرفته شد ۴۲هزار میلیارد تومان تا اوایل هفته آینده  به گندمکاران پرداخت می‌شود. انشالله  مجموع پرداختی‌های دولت به ۹۵هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه صف اول با بیان اینکه تعداد پروانه‌های بهره برداری شده در حوزه اشتغال  در سال  گذشته ۷هزار ۷۵۴ واحد  بوده است که تمامی  این واحد‌های تولیدی شروع به کار کرده است  گفت: از طریق راه اندازی و بهره برداری از  این واحد‌های تولیدی ظرفیت  اشتغال ۳۶۸ هزار نفر  ایجادشده است.

وی افزود:  همچنین مجوز تاسیس برای ایجاد اشتغال ۲۲هزار واحد  تولیدی  صادر شده است.

منظور اظهار کرد: اقتصاد ایران  بسیار پر ظرفیت است  و در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها از جمله  پتروشیمی و زنجیره ارزش وصنایع کانی و خودرویی توانمدی‌های لازم را داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  تاکید کرد: در سال گذشته  که شعار مهار تورم و رشد تولید بود اقدامات لازم را  برای کنترل تورم انجام دادیم به طوری که  تورم نقطه به نقطه را ۲۰ واحد درصد کاهش دادیم.

او افزود: امسال هم با شعار  جهش تولید  توسعه بخش تعاونی و توسعه اقتصاد مردم پایه  را برنامه ریزی کردیم به طوری که ۳۴ صفحه مصوبه در همان ایام تعطیلات نوروز برای جهش تولید برنامه ریزی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  با بیان اینکه اقدامات لازم  برای انضباط مالی در اقتصاد ایران انجام شد گفت:  برای انضباط مالی  برنامه‌های لازم را تحت عنوان اصلاح ساختار بودجه در نظر  گرفته ایم و این اقدامات در برنامه هفتم  هم دیده شده است و ضوابط بودجه  را امسال  ابلاغ کرده ایم که بتوانیم هزینه‌ها را موثر‌تر کنیم و  از هزینه‌های اضافی را در اقتصاد کشور پرهیز شود.

منظور اظهار کرد: یکی از راهکار‌های مهم دولت برای انضباط مالی ایجاد حساب واحد خزانه بوده است که در آن تمام دستگاه‌ها که حساب‌های متفرقه  داشتند حساب‌های خودشان را تجمیع و در قالب یک حساب واحد برنامه ریزی‌های لازم برای آنها صورت گیرد.

وی افزود: از طریق حساب واحد خزانه ما توانسته ایم  بحث حقوق و دستمزد در یک روز به صورت متمرکز از طریق خزانه داری به حساب کارکنان و واریز کنیم همچنین بحث واریز یارانه و حساب به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم از طریق حساب واحد خزانه  وپرداخت به صورت ذینفع نهایی انجام شده است.

  وی یاد آور شد: یک گام دیگر در بحث حساب واحد خزانه باقی مانده است که پرداخت مطالبات به پیمانکاران است که زیر ساخت‌های آنها انجام شده است.

وی به اتمام طرح‌های نیمه تمام و پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: در این دولت بخش عمده‌ای از طرح‌های سدسازی، طرح‌های آزاد راهی و بزرگراهی و بیمارستان‌های که بیش از ۲۰ تا ۳۰ سال باقی مانده بود به اتمام رسید و در مجموع تعداد طرح‌های تکمیل شده در  طول این سه سال ۲هزار پروژه بوده که  ارزش فعلی آنها  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که برخی از آنها در قالب مشارکت با بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: امسال هم برنامه ریزی کرده ایم با تخصیص ۴۰۰ هزار میلیارد تومان  دیگر۲هزار  و۱۰۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران هم گفت: نرخ خرید تضمینی گندم  از ۵هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به ۱۷هزار ۵۰۰ تومان طی امسال رسید وما پیش بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم را کرده ایم که مبلغ آن  ۱۹۰ هزار میلیارد تومان می‌شود تا الان ۱۳۰ هزار گندم با مبلغ ۵۳هزار تومان بوده است.

وی افزود: با تصمیماتی که در دولت گرفته شد  ۴۲هزار میلیارد تومان تا اوایل هفته آینده  به گندمکاران پرداخت می‌شود انشالله  مجموع پرداختی‌های دولت به ۹۵هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار