معاون قضایی خوزستان گفت: براساس توافق مرکز توسعه حل اختلاف و معاونت راهبردی، تغییراتی در  برنامه های عملیاتی سال جاری شورای حل اختلاف ایجاد شد.

رضا زنگنه معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: از آنجایی که برنامه های شورای حل اختلاف ذیل اهداف ۲ و ۸ برنامه های عملیاتی بوده و برخی از عناوین برنامه ها تغییر، ادغام، تفکیک و یا حذف گردیده است. 

وی افزود: تعدادی از برنامه های اضافه شده به برنامه های عملیاتی سال جاری شورای حل اختلاف استانها از جمله اجرای الگوی تعالی دادگستری در حوزه حل اختلاف، برگزاری همایش استانی داوری، تعامل  با حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ استفاده از روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی و توسعه صلح و سازش می باشد.      

زنگنه در ادامه گفت: انجام نظرسنجی‌های استانی به صورت مستمر از مراجعه‌کنندگان، مردم و نخبگان  براساس الگوی ابلاغی مرکز رسانه و معاونت راهبردی، اجرای برنامه‌ها و اردوهای فرهنگی یک روزه درون استانی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها،گردهمایی سالانه تجلیل از مزدوجین و متولدین دیگر برنامه‌های هستند که به برنامه های عملیاتی شورای حل اختلاف اضافه شدند.

معاون قضایی دادگستری خوزستان ضمن تقدیر از مجموعه شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده و افزایش صلح و سازش در پرونده های ارجاعی، بر اجرای به نحوه احسن این برنامه ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.