رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از پیشرفت ۷۵درصدی پل انجیرلو واقع در مسیر گرمی- بیله سوار خبر داد.

مهدی زندیان با تشریح اقدامات انجام شده در پروژه پل انجیرلو در جریان سیل خردادماه سال گذشته تخریب شده است، گفت: در حال حاضر دال بتنی عرشه پل و کوله‌های هردو سمت بر روی هشت شمع بیست متری احداث شده است.
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه تیر‌های فلزی بر روی کوله‌ها هم مونتاژ و نصب شده است، افزود: اجرای دستک‌های بالادست پل در مراحل پایانی بتن ریزی است و دستک‌های پایین دست پل هم با پی‌کنی فونداسیون شروع شده است.
به گفته او، همزمان خاکریزی پشت کوله‌ها و دستک‌های پل هم در حال اجراست و انتظار می‌رود همزمان با بتن ریزی عرشه پل با در نظر گرفتن مقاومت ۲۸ روزه بتن، عملیات خاکریزی هم به اتمام برسد.
زندیان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده ترافیک اوایل مهرماه امسال بر روی پل منتقل خواهد شد، در خصوص علت تاخیر در اجرای این پروژه اظهار کرد: بارش‌های متناوب در ماه‌های اخیر و لزوم پاکسازی گل و لای و لجن از محل پروژه منجر به تاخیر در اجراو بهره برداری از این پروژه شده است.
او با بیان اینکه در اجرای این پروژه از نظر مالی و منابع مالی مشکلی وجود نداشته است، در خصوص احجام کار اجرا شده در این پروژه گفت: در این پروژه تاکنون ۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، یک هزار و ۲۵۰ متر مکعب قالب بندی، ۲۰۳ تن اجرای آرماتور، یک هزار و ۹۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۵۵.۵ تن ساخت و نصب سازه‌های فلزی و و ۱۶ شمع به ارتفاع ۲۰متر اجرا شده است.
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه اظهار کرد: در این پروژه ۲ قرارداد به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد شده و انتظار می‌رود تا اوایل مهرماه به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.