ایهود باراک گفت که ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها «نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی را مسئول ناکامی در عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) حماس می‌دانند.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو گفت: مشکل روابط ما با آمریکا، «جو بایدن» یا دولت تحت مدیریت دموکرات‌ها نیست بلکه مشکل اصلی، شخص نتانیاهو است.

باراک با اشاره به سفر نتانیاهو به آمریکا و برنامه سخنرانی وی در کنگره این کشور، افزود: تأیید اظهارات نتانیاهو در کنگره آمریکا، اشتباه است، اما آمریکایی‌ها ابزار کافی برای درک اینکه وی آنها را گمراه می‌کند در اختیار ندارند.

ساعاتی پیش نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که گروهی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، دانشگاهی و قضائی رژیم صهیونیستی از هر دو جریان چپ و راست طی نامه‌ای به مقامات کنگره آمریکا، به دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در این نهاد اعتراض کردند.

در این نامه که «دان هالوتس» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش، «تامیر پاردو» رئیس اسبق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) و «موشه یعلون» وزیر اسبق جنگ آن را امضاء کرده‌اند، تاکید شد که کنگره آمریکا میزبان یک مجرم است.

معترضان به حضور نتانیاهو در آمریکا، دیدار وی از کنگره را نشانه ارجح دانستن ادامه حیات سیاسی نتانیاهو بر دیگر مسائل دانستند.

معترضان اعلام کردند: نتانیاهو کماکان تمایلی برای ارائه طرحی برای «غزه پس از جنگ» ندارد و امنیت آمریکا و اسرائیل را به سخره گرفته است.

در این نامه تاکید شد: نتانیاهو تهدیدی برای موجودیت (رژیم) اسرائیل است و ادامه حیات سیاسی وی، به امنیت ملی آمریکا نیز به شدت آسیب می‌زند.

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

اخیرا، خانواده‌های اسرای صهیونیست با اشاره به آزاد نشدن اسرا بعد از ۱۰ ماه جنگ علیه غزه، سفر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا را «گناهی بزرگ» اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار