مانور مدیریت بحران و آتش‌سوزی در اراضی حسین آباد عاشوری شهرستان بهار با هدف آمادگی همه‌ جانبه نیرو‌های انسانی در مواجهه با بحران احتمالی برگزار شد.

مهدی محمدی در حاشیه این مانور از حریق بیش از ۲۱ هکتار از عرصه منابع ملی این شهرستان در تیرماه امسال خبر داد و گفت: در تیر ماه امسال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تاکنون چهار فقره آتش‌سوزی به میزان ۲۱.۶ هکتار اتفاق افتاده که به محض گزارش بلافاصله نسبت به اطفای آن اقدام و از جلوگیری گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شد.

او گفت:این مانور با محوریت مدیریت بحران و آتش‌سوزی در اراضی حسین آباد عاشوری شهرستان بهار و در راستای آمادگی همه‌جانبه و ارتقاء سطح آگاهی نیرو‌های انسانی، امدادی و خدمات‌رسان در مواجهه با بحران احتمالی برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار گفت: در سال جاری در عرصه ملی این شهرستان با مشارکت مردم ۷۸ کیلومتر آتش براحداث شده است.

محمدی از وجود ۱۴ نقطه و منطقه بحرانی حریق در اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های خوب امسال میزان پوشش گیاهان بویژه گیاهان یکساله در اراضی ملی بسیار بالا بوده و در این رابطه با توجه به فصل گرما و احتمال هر گونه حریق، مراقبت دو چندان و اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از موارد حریق احتمالی ضروری است.

او گفت: در این مانور با حضور به موقع، آتش‌سوزی رخ داده در کمترین زمان ممکن مهار شد و همچنین تیم‌های کارشناسی نیز نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت مانور اقدام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.