۱۵ منطقه بحرانی آتش سوزی در منابع طبیعی همدان شناسایی شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: منابع طبیعی استان ۱۵ ناحیه در کانون بحرانی و ۱۰ منطقه در نیمه بحرانی قرار دارد.

سرهنگ نوری گفت: بارندگی‌های امسال موجب افزایش رویش گیاهان در مراتع و جنگل‌های استان همدان شده است.

او گفت: مدیران شهرستانی منابع طبیعی مکلف به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران با حضور فرماندار و دیگر نهاد‌های مسئول و تاثیرگذار همچنین اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حریق مراتع شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یگان‌های حفاظت شهرستان‌ها نیز ملزم به بررسی کارایی دستگاه‌های مورد استفاده برای اطفای حریق به خصوص دمنده و آماده به کار کردن این دستگاه‌ها شدند.

سرهنگ نوری گفت: برخی از مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی زیر پوشش محیط زیست همدان نیز قرار دارد بنابراین ۲ دستگاه دمنده نیز در اختیار این مجموعه، برای پیشگیری از بروز و سرایت حریق قرار گرفته است.

او گفت: برگزاری تمرین (مانور) آمادگی تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر نهاد‌ها برای مهار حریق به علت بارش باران به تعویق افتاد و اوایل خرداد این برنامه در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: پارسال ۶۰ کیلومتر آتش بُر در اراضی جنگلی و ۳۰ کیلومتر در دیگر مناطق حساس و بحرانی این استان ایجاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.