رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت گفت: بیش از ۳ هکتار از مراتع اطراف روستای رستاق گوغر از توابع شهرستان بافت طعمه حریق شد.

 فریبرز امام بخش گفت: در پی تماس مردمی با کد امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع اطراف روستای رستاق گوغر، مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری و پایگاه هلال احمر شهرستان سریعا به منطقه وقوع حریق عزیمت و با کمک افراد بومی پس از ۲ ساعت تلاش بی وقفه موفق به اطفا کامل حریق شدند.

وی افزود: قوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی است که آثار و پیامد‌های زیاد و گاهی جبران ناپذیری در ابعاد انسانی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی به دنبال دارد. از جمله پیامد‌های آتش سوزی جنگل‌ها می‌توان به از بین رفتن بخشی از پوشش جنگلی و مرتعی، به طبع آن از بین رفتن حیات وحش، کاهش تنوع زیستی گیاهی و جانوری، آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین، تشدید فرسایش خاک اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت با اشاره به اینکه بیش از ۳ هکتار از مراتع اطراف روستای رستاق گوغر از توابع شهرستان بافت طعمه حریق شد،  گفت: بیش از ۹۰ درصد از حریق‌های عرصه‌های طبیعی منشا انسانی داشته و مردم طبیعت دوست ضمن خودداری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و ... مراتب را با شماره گیری کد‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی می‌باشند اطلاع‌رسانی کنندتا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار