مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: روند اهدای خون در سه سال دولت سیزدهم در کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مصطفی جمالی روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پایگاه انتقال خون خمین، گفت: سازمان انتقال خون ۱۰۰ درصد نیاز مراکز درمانی در کشور را تامین می‌کند و ذخایر خون از چهار و نیم روز به هشت تا ۱۰ روز افزایش یافته و هیچ جراحی به خاطر نبود خون به تعویق نمی‌افتد.

وی با اشاره به نذر خون در ماه محرم نیز گفت: اهدای خون در این ماه ۳۰۰ درصد و ذخایر خونی پس از تاسوعا و عاشورا، ۲ تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: برآورد این است که پلاسمای خون کشور در پایان امسال به ۳۵۰ هزار لیتر برسد که ۲ برابر نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

جمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساخت پایگاه خون خمین توسط خیرین انجام شده و با این اقدام دیگر وابستگی در این منطقه وجود ندارد و در همین پایگاه تبدیل به فرآورده‌های خونی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پایگاه انتقال خون خمین جزو استانداردترین مراکز انتقال خون است که فرآیند فرآوری دارد و اقدام خیر نیک‌اندیش در این مسیر قابل تقدیر است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: پایگاه انتقال خون استان مرکزی هم، جزو برترین پایگاه‌های انتقال خون کشور است و حمایت‌های قابل تقدیری از سوی استانداری تاکنون برای این پایگاه صورت گرفته است.

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: پایگاه انتقال خون این شهرستان تبلوری از شعار مردمی سازی دولت است که عملیات اجرایی آن توسط خیر نیک اندیش آغاز شد و مجمع خیرین سلامت این پروژه را حمایت کرد.

حمید کمانکش افزود: شهرستان خمین در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی را در بخش سلامت شاهد بود که امید است در دولت چهاردهم تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از ۱۷ سال بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین افتتاح شد و پس از ۱۵ سال پایگاه انتقال خون این شهرستان امروز(چهارشنبه) افتتاح شد.

فرماندار خمین ادامه داد: تجهیزات ۱۰۰ میلیاردی و افزودن پنج هزار مترمربع ساختمان‌های جدید به بیمارستان قدیمی خمین و پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان یادگاری از همکاری بخش دولتی و خصوصی با واسطه‌گری خیرین است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار