استاندار قزوین گفت: می‌توان از فضای موزه فرهنگ و آموزش برای برگزاری نشست فرهنگیان و پاتوق گفتگو استفاده کرد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش در موزه فرهنگ و آموزش معلمان و فرهنگیان را امین‌ترین قشر جامعه دانست و بر ایجاد فضای مناسب و امن برای دورهمی این قشر تاکید کرد.

وی افزود: فضا موزه فرهنگ و آموزش می‌تواند محل مناسبی برای پاتوق گفت و گوی دختران و نشست فرهنگیان باشد که نیاز به تجهیز دارد.

استاندار قزوین گفت: این بنا می‌تواند معرف پیشینه تاریخی قزوین باشد.

نقی سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم گفت: ثبت نام برای توزیع کتب درسی برای سال جدید در استان انجام شده است.

سیاهکلی مرادی افزود: غیر از اتباع بیگانه ثبت نام برای کتب درسی دانش آموزان انجام شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در مهرماه امسال در حوزه ابتدایی ۳۰۲ نفر جذب شده اند و هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های آموزش‌های لازم را طی می‌کنند.

سیاهکلی مرادی در ادامه بیان کرد: ۳۲۰ نفر در حوزه مشاوره آموزشی جذب شده اند.

بیش از ۲۰ طرح فرهنگی ورزشی برای اول مهر تحویل آموزش و پروش می‌شود

ابراهیم سعادت فر مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: بیش از ۲۰ طرح فرهنگی - ورزشی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان با زیربنایی ۱۸ هزار متر مربع و ۶۰ کلاس درسی اول مهرماه امسال تحویل سازمان آموزش و پرورش می‌شود.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی و آموزشی انجام شده است.

سعادت فر ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های یاد شده در نظر گرفته شده که معمولا قبل از شهریور تخصیص‌هایی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد طرح‌های نوسازی مدارس در مناطق کم برخوردار و ۶۵ درصد از آنها با کمک خیران انجام می‌شود، اضافه کرد: میزان مشارکت خیران در سال‌های قبل ۳۰ درصد بود، اما طی سه سال اخیر در انجام هر طرح آموزش و پرورش ۷۰ درصد خیران مشاکرت داشتند که در این رابطه رتبه دوم را در سطح کشور کسب کردیم.

سعادت فر به طرح‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: طرح ۱۲ کلاسه فردوس آبیک به عنوان اولین مدرسه سبز استان است که آماده بهره برداری قرار خواهد گرفت، مدرسه ۶ کلاسه سگزآباد، کانون فرهنگی ضیا آباد، مدرسه شبانه روزی میرداماد و استخر شهید رجایی از جمله طرح‌هایی هستند که برای یک ماه آینده جمع بندی می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین عنوان کرد: چالشی برای تحویل این طرح‌ها نداریم و همکاری‌های راضی کننده‌ای با سازمان‌های خدمات رسان داشتیم که به زودی به بهره برداری می‌رسند.

کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری هم گفت: موضوع پاتوق گفتگو یکی از بهترین فضا‌ها برای جذب اقشار مختلف جامعه به ویژه بخش خاکستری جامعه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار