جانشین فراجا گفت: لازم است شورای تأمین هم در راستای حمایت از طرح حوزه عفاف و حجاب گام بردارد، بنابراین طرح نور تعطیل‌بردار نیست.

سردار قاسم رضایی جانشین فراجا در جریان مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره اجرای طرح نور گفت: قانون ملاک کار ماست و با تغییر دولت‌ها خللی در اجرای این طرح به وجود نمی آید، برخورد با جرم مشهود از وظایف ذاتی انتظامی است، ما اسیر امواج نخواهیم شد، ما در حوزه عفاف و حجاب وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم، لازم است شورای تأمین هم در راستای حمایت از این طرح گام بردارد، بنابراین طرح نور تعطیل‌بردار نیست، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یکی فروع دین است و نمی توان فروع دین را تعطیل کرد.

جانشین فراجا در ادامه گفت: ما مشتاقانه منتظر رسیدن مراسم اربعین حسینی (ع) هستیم، به هرحال این را می‌دانیم که خادمی برای زائران حسینی چه برکات فراوانی دارد، امسال هماهنگی‌های بیشتری صورت گرفته تا مسائل مربوط به گذرنامه زائران را با بخشیدن اعتبار بیشتر پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی خوبی نیز با پلیس و مرزبانی عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی صورت گرفته و توصیه می‌کنیم کسانی که با خودرو‌های جمعی به این سفر معنوی مبادرت می‌کنند، بلیت رفت و برگشت خود را از پیش تهیه کنند تا شاهد ازدحام و ترافیک در مسیر‌های ارتباطی، به ویژه در مرز‌ها نباشیم.

دارنده سلاح غیرمجاز باید احساس ناامنی کند
سردار رضایی در ادامه با بیان اینکه برخورد و مقابله با دارندگان سلاح باید هدفمند دنبال شود تا به نحو مقتضی نسبت به جمع آوری آن اقدام صورت بگیرد، اضافه کرد: به کارگیری غیرمجاز سلاح، خسارت‌های غیرقابل جبرانی به جامعه تحمیل می‌کند، کسی که سلاح غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کند.

این مسئول انتظامی گفت: اقدامات سلبی در حوزه حمل سلاح غیرمجاز برعهده عوامل انتظامی است، اما قانون و محور فرهنگ سازی به عنوان راهکار ایجابی برعهده رسانه‌ها بوده و باید در این حوزه نقش فعالی داشته باشند.

سردار رضایی تاکید کرد: ما از تمامی دارندگان سلاح‌های غیرمجاز می‌خواهیم که به صورت داوطلبانه سلاح خود را تحویل کلانتری و پاسگاه‌ها دهند، از عموم شهروندان نیز می‌خواهیم اگر از داشتن سلاح توسط شخصی اطلاعی دارند آن را به سامانه پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

خریدن ملک و اتومبیل برای اتباع غیرمجاز جرم است
جانشین فراجا گفت: اتباع بیگانه در هر کشوری یک تهدید محسوب می‌شود و اینکه کسی بدون مجوز از مرز‌های کشوری عبور کند، جرم بوده و قابل پیگرد قانونی است، این روز‌ها متاسفانه اتباع غیرمجازی داریم که بدون مدارک شناسایی هستند و باید به کشور خودشان بازگردند.

سردار رضایی ادامه داد: کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز به کارگیری می‌کنند، عمل مجرمانه انجام داده و باید در برابر قانون پاسخگو باشد، همچنین هموطنانی داریم که با نام خودشان برای این افراد خانه و اتومبیل خریداری می‌کنند که این اقدام نیز جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه تمامی پلیس‌های جهان این است که اتباع غیرمجاز را شناسایی کرده و به کشور خود بازگردانند، پلیس جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مثتنی نبوده و در این مسیر اهتمام ویژه‌ای دارد.

سردار رضایی بیان کرد: اگرچه ما در مرز‌های خود با پدیده ورود مواد مخدر و قاچاق کالا نیز روبرو هستیم، اما در تمامی این نقاط علاوه بر ایجاد بستر امنیتی مناسب، برای هر رویدادی و تحت هر شریطی آمادگی لازم را داریم.

جانشین فراجا در ادامه به عملکرد مسائل انتظامی استان قزوین پرداخت و گفت: مجموعه انتظامی استان قزوین در حوزه‌های مختلف از جمله برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و برنامه‌های جدی برای پیشگیری از وقوع سرقت بسیار خوب عمل کرده و کارنامه مثبتی از خود برجای گذاشته است.

سردار رضایی یادآور شد: قزوین جزو استان‌های انقلابی است که حافظان دستاورد‌های انقلاب اسلامی هستند، امروز همکاران فراجا در کنار مردم حضور دارند و در تمامی مراسم‌ها با همدلی به برقراری نظم و آرامش اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
بهترین برخورد جریمه‌ نقدی و جریمه خدمتی هست. ما خواستار رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» هستیم. و برخوردهای خشونت‌آمیز در شأن این خواستار نیست.
مثلا تا چندبار اول جریمه نقدی با افزایش پلکانی و در یک سقفی، جریمه خدماتی مانند کار در کارگاه خیاطی و دوختن البسه برای ۱۰ بی‌خانمان و کهنه‌لباس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
این چجور تکلیف شرعی که همه رو بی دین کرده؟! چرا اصرار به انجام راه اشتباه دارید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
اکثر بی حجابان و بدن نماها، دلقکهای چندتا خانواده پولدار و بی فرهنگن، ارتباطی به عموم مردم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
بابک شمس
۱۳:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
سلام
ای کاش قانون همه جا اجرا میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
از فراجا متشکریم که در امر برخورد با کشف حجاب
با تدبیر عمل می کند!
برخی نمی دانند که مسئولین در کنترل عوامل بی غیرت بی حجاب ، نباید مملکت را دچار آشوب کنند و...!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
ممنون که با مواردی که نظام خانواده رو می پاشونه مبارزه می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
ایکاش ادامه داشته باشه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
اجرا نشه بهتره، اتلاف وقت و هزینه و نیرو ... خود مردم تذکر بدهند بهتره. بالاخره یه فرقی بین فرد محجبه با ایمان قانون شناس وطن دوست با فرد بی حجابی هنجارشکنی تحت تاثیر رسانه های غربی که زیبایی های خودش را به تمام چشم های غریبه در خیابان عرضه می کند باید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
باسلام با تشکر از نیروی انتظامی کشورمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
یه طرح ضد حماقتم بزارین تا بعضیا بفهمن با لباس حموم بیرون نیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
آقا جان اول اینکه باید نباید نکنید اگر قانون هست و قدرت دارید اجرا کنید مردم گوششون از آسمان ریسمانها پر شده. دوما هر طرحی که شما می فرمایید اگر قانون تغییرش بدهد شما مگر میتوانید اجرا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
اول شهرها باید پر از تابلوهای التماس و خواهش از زنا برا رعایت حجاب حداقلی و افشای مضرات بی ححابی و مزایای حجاب بشه و رادیو و تلویزیون پر از فیلم و سریال و سخنرانی در مضرات بی ححابی بشه بعد برخورد فیزیکی انجام بشه اونم فقط در موارد خیلی شدید و بدن نمایی
آخرین اخبار