وزیر ورزش و جوانان از چهار برابر شدن پاداش مدال آوران المپیک خبر داد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در آخرین جلسه هیئت دولت با اشاره به دستاورد‌های این وزارتخانه اظهار کرد: وضعیت کشورآوری وضعیت ورزش کشور را مشخص می‌کند که خوشبختانه در این دوره سه ساله موفق شدیم ۲۲۹۰ مدال از میادین بین‌المللی کسب کنیم که نسبت به گذشته ۴۸۴ عدد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین تمام مطالبات مدال آوران پرداخت شده است و هیچ بدهی به ورزشکاران نداریم در این راستا کاروانی که برای بازی‌های المپیک پاریس اعزام شده بدون هیچ دغدغه‌ای حضور دارند و برای مدال آوران این تورنومنت رقم ۴ برابری پیش بینی شده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قرار بود پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم که این امر در دستور کار قرار گرفت که در ابتدای دولت ۴۷۴۲ پروژه نیمه تمام داشتیم، اما ۱۹۴۷ پروژه به اتمام رسیده است البته تا هفته آینده ۶۰ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

هاشمی  گفت: نواگذاری باشگاه سرخابی یک دغدغه بزرگ بود و سال‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشتیم که این مسئله حل شد.

به گفته وی یکی از مسائل مهم همیشگی فوتبال حضور بانوان در بازی‌های لیگ برتر فوتبال بود که با همکاری تامین استان‌ها و شاک توانستیم این اقدام را انجام دهیم و خوشبختانه با رعایت ارزش‌های اسلامی این مطالبه بین المللی حل شد و زنان می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

او افزود: ما موفق شدیم که کمک داور ویدیویی را وارد بازی‌های لیگ برتری و ملی کنیم و قرار است که فصل جدید لیگ برتر با وی‌ای آر برگزار شود هرچند که در هیچ کجای دنیا این مسئله وظیفه دولت نیست، اما ما این مسئله را به اجرا رساندیم.

وی ادامه داد: تشکیل شورای عالی ورزش و تربیت بدنی یکی از موضوعاتی است که هیچ زمانی جلسات آن با حضور رئیس جمهور برگزار نشد که در این دوره شاهد بروز این مسئله بودیم که مصوبه مهم آن برنامه‌دار شدن حوزه ورزش و تربیت بدنی است متاسفانه همواره در این حوزه برنامه‌ای وجود نداشت.

کیومرث هاشمی  ادامه داد: ما تاکنون حدود ۳۷ هزار باشگاه ورزشی را به ثبت رسانده‌ایم. همچنین اعتبارات ورزشی سراسر کشور به سه برابر افزایش یافت که این یکی از اقدامات مهم دولت شهید رئیسی بود.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان افزود: در حوزه جوانان در سال گذشته ۳۶۰ همت با همکاری بانک مرکزی برای تسهیلات ازدواج جوانان صورت گرفته است و امروز ورزش کشور در آرامش به سر می‌برد و این نتیجه فعالیت مجموعه دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار