مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار کردستانی از دهک اول تا پنجم بیمه نامه رایگان دریافت کردند.

 انور اسماعیلی اظهار کرد: سیاستی که دردو سال اخیر متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و چند دهه گذشته در بیمه سلامت اعمال شده، این است که هم راستا با صنعت بیمه‌ای در کل جهان؛ بحث عدالت محوری مطرح شده و منظور از عدالت محوری بدین معناست که چه از زمان دریافت دفترچه و یا بیمه نامه و چه در زمان دریافت خدمات به جامعه هدف مورد تأکید قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: قبلا بیمه سلامت و یا بیمه‌های پایه در ایران یکسان محوری را مدنظر قرار می‌دادند یعنی هر کسی با هر بضاعت مالی و یا هر بیماری که برای دریافت بیمه نامه مراجعه می‌کرد به صورت یکسان هزینه پرداخت می‌کردند.

اسماعیلی بیان کرد: در حال حاضر در استان کردستان ۸۰۰ هزار نفر با احتساب جمعیت روستایی و شهری از بین یک میلیون و ۵۰ هزار نفر جامعه تحت پوشش بیمه سلامت استان جزو این دهک‌ها هستند و بیمه نامه رایگان دریافت کردند و یا می‌کنند و به صورت یکسان با کارمندی که خودش بیمه پرداخت می‌کند از تعهدات بیمه سلامت برخوردار می‌شوند. 

وی با این توضیح که بیمه نامه سلامت فقط برای خدمات حوزه درمان به جمعیت تحت پوشش خود خدمات ارائه خواهد کرد، تصریح کرد: تمام خدمات بیمه سلامت در راستای خدمات حوزه درمان هست و خدمات مستمری فقط در حیطه وظایف سازمان‌های بیمه گر تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و صندوق عشایری است. 

برچسب ها: بیمه سلامت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.