پخش مجموعه «سلمان فارسی» طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۵ به آنتن تلویزیون می‌رسد.

فصل اول این سریال در ایران و بیرانس است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۵ پخش شود. همچنین فصل دوم در حجاز و سپس ایران اتفاق می‌افتد و تا زمان رحلت سلمان ادامه دارد.

سریال «سلمان فارسی» در سه فصل بیزانس، ایران باستان و فصل حجاز در حال ساخت است و در حال حاضر در شاهرود فیلمبرداری می‌شود.

فیلمبرداری فصل بیزانس از دی ۱۳۹۸ در کویر شهداد کرمان شروع شد و بعد از ساخت و ساز‌ها و تصویربرداری در بخش‌های مختلف کشور از جمله کرمان، قشم، شاهرود، جلفا و همین طور شهرک سینمایی غزالی، دفاع مقدس و نور و حتی ارمنستان فیلمبرداری این فصل به پایان رسید.

مرداد سال گذشته فیلمبرداری ایران باستان شروع شد، این فصل یکی از مهم‌ترین فصل‌های این سریال است و همین طور بازیگر‌های بسیاری در این فصل نقش آفرینی کرده‌اند. برای اولین بار است که درباره ایران باستان یعنی دوره ساسانی و قبل از اسلام کار می‌شود.

فیلمبرداری فصل دوم در دکور‌هایی که در شهرک غزالی زده شده است، مانند مجموعه ماربین، کاروانسرای مرمر و دکور‌هایی که از جی و تیسفون ساخته می‌شود، تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

حدود ۴۰ بازیگر خارجی از کشور‌های مراکش، تونس، ارمنستان، یونان در این کار حضور دارند و در فصل‌های بعد هم بسته به نیازی که پروژه می‌تواند داشته باشد از کشور‌های مختلف برای این کار دعوت خواهد شد.

از بازیگر‌هایی که در فصل دوم این سریال نقش آفرینی کرده‌اند می‌توان به فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، شجاع نوری و ... اشاره کرد.

منبع: معاونت سیمای صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ما از تاریخ و تمدن خودمون فیلم نمیسازیم اونوقت امریکا یا کشور دیگه از تاریخ ما سواستفاده میکنن بعد از اونا انتقاد میکنیم ک تاریخ مارو تحریف میکنن تو فیلماشون...
آخرین اخبار