مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۵۴۲ فقره انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و از این تعداد ۴۲۵ فقره به مجاز تبدیل شد.

علی محمد نادرخانی با اشاره به شناسایی ۵۴۲ فقره انشعاب غیرمجاز در استان زنجان گفت: بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز کشف شده به ترتیب مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و قیدار است.

وی اظهار داشت: این میزان کشف و شناسایی انشعاب غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است که برای عبور موفق از تابستان به زودی مانور شناسایی انشعابات غیرمجاز در سرتاسر استان آغاز می شود.

نادرخانی تصریح کرد: پیش بینی می شود ۹ هزار انشعاب غیرمجاز در استان وجود داشته باشد که طبق هدفگذاری انجام شده امسال چهار هزار فقره از این انشعابات جمع آوری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز بیشتر در مناطق روستایی و فعالیت های آب‌بری همچون آبیاری باغ و باغچه مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسئول افزود: انشعاب غیرمجاز عدالت در توزیع آب را تحت تاثیر قرار می دهد و آبرسانی به سایر مشترکین را با اخلال جدی مواجه می کند.

به گفته نادرخانی، حدود ۲ درصد از کل انشعابات استان را غیرمجازها به خود اختصاص داده اند که بیش از ۱۰ درصد از کل تولید آب در این بخش هدر می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۱۹ هزار دستگاه کنتور خراب در استان وجود دارد که بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تعویض شده است.

این مسئول با بیان اینکه قانونگذار اختیارات مناسبی جهت جریمه و برخورد با متخلفین در حوزه انشعابات غیرمجاز در اختیار شرکت های آبفا گذاشته است، یادآور شد: در عین حال سیاست های تشویقی برای خوداظهاری مشترکین در تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.