وزارت خارجه روسیه از اتمام مراحل آماده‌سازی توافق جامع همکاری میان تهران و مسکو خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات تهران و مسکو آماده سازی برای توافقنامه همکاری جامع بین خود را تکمیل کرده اند و به زودی امضای تاریخی آن انجام خواهد شد. 

براساس گزارش النشره، پیش از این، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه به آژانس اطلاعات روسیه اعلام کرده بود که مسکو انتظار دارد در آینده بسیار نزدیک توافقنامه همکاری جامع جدیدی با ایران منعقد کند.

این آژانس به نقل از رودنکو گفت: ما انتظار داریم این توافق در آینده بسیار نزدیک امضا شود، زیرا کار بر روی متن در حال حاضر به پایان رسیده است. 

در همین راستا خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که رودنکو اعلام‌کرد که طی رایزنی‌های سازنده که در ۲۱ ژوئن (خرداد) میان کارشناسان اداره‌های حقوقی و منطقه‌ای وزارت امور خارجه‌های ۲ کشور انجام شد، نهایی سازی متن این توافق امکان‌پذیر شد. در نتیجه، توافق شد که روندهای کشوری لازم برای آماده‌سازی توافق به منظور امضا در چارچوب یکی از نزدیک‌ترین تماس‌های دوجانبه در عالی‌ترین سطح آغاز شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ از شهید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود برای سفر به مسکو رسما دعوت کرد. در این سفر ایران و روسیه جهت تهیه سند راهبردی جدید ۲۰ ساله آماده شدند. یکی از مواد اصلی موافقت نامه جدید بین ایران و مسکو، همکاریهای نظامی و فنی-نظامی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
هر وقت چین و روسیه ویزا رو ورداشتن اونوقت قبوله
آخرین اخبار