اعضای شورای شهر تهران با ۱۰ رأی مخالف یک فوریت لایحه احداث آرامستان‌های جدید تهران را رد کردند.

محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در دویست و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت لایحه احداث آرامستان‌های جدید تهران، گفت: احداث آرامستان‌های جدید از ماه‌ها پیش در شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر ۲۰ سال از موضوع آرامستان‌ها عقب هستیم و تا پایان امسال فرصت و ظرفیت داریم. هر روز ۴۰ نفر از اموات روی زمین خواهند ماند اگر آرامستان جدید احداث نشود.

وی افزود: چند نقطه در سطح شهر برای احداث آرامستان جدید انتخاب شده و سعی شده تا پراکندگی در سطح شهر لحاظ شود که احداث آرامستان توجیه پذیر باشد. درخواست ما این بود که به این اقدام سرعت داده شود. ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبر برای ۵۰ سال آینده نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: اعضای شورا در راهنمایی و پیشبرد این موضوع نقش داشته‌اند. در دوره‌های مختلف مدیریت شهری توفیقی حاصل نشد. امیدواریم در دوره ششم مدیریت شهری، احداث آرامستان‌ها صورت بگیرد و دغدغه مردم مرتفع شود. امید می‌رود بتوان در نیمه دوم امسال با اعتباری که پیش‌بینی شده، احداث آرامستان‌های جدید محقق شود.

در ادامه حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی به عنوان مخالف یک فوریت این لایحه گفت: ۲۰ سال است که برای این موضوع چاره اندیشی شده؛ اما در این دوره اتفاق خوبی افتاد. در گذشته زمین هم خریداری شد، اما به نتیجه نرسید و رقم هنگفتی برای شهرداری رقم خورد. تذکر بنده این است که نباید با عجله در این زمینه عمل کرد. تقاضای ما این است که لایحه از فوریت خارج شود؛ چراکه این شاخک دلالان را تیز خواهد کرد که زمین را گران‌تر به شهرداری بفروشند.

تاجیک در ادامه و پس از صحبت‌های کاشانی با بیان اینکه تا پایان سال بیشتر برای «دفن روز» اموات فرصت نداریم، تأکید کرد: تمام نقاطی که در گذشته پیشنهاد شده بود، به صورت میدانی بررسی شد و مطالعات ترافیکی نیز به پیوست ارائه شده است. نقاط مدنظر ما مالکان شخصی ندارند و مالکان حاکمیتی هستند و مشکلی برای تملک وجود ندارد.

نهایتا یک فوریت لایحه احداث آرامستان‌های جدید تهران با ۱۰ رأی مخالف تصویب نشد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار