برداشت طالبی از سطح دو هزار هکتار از جالیزار‌های ساوه شروع شده و تا اواخر مرداد ادامه دارد.

کارشناس جهاد کشاورزی ساوه گفت: به طور میانگین از هر هکتار ۲۰ تن محصول برداشت می‌شود و پیش بینی می‌شود، حدود ۳۰۰ هزار تن طالبی توسط صیفی کاران ساوجی تولید شود.
عروجی افزود: طالبی ساوه به خاطر خصلت منحصر در طعم و عطر آن طرفداران زیادی دارد و به این علت بخش قابل توجه محصول تولیدی شهرستان ساوه به استان‌های همجوار من جمله تهران، البرز، قزوین، همدان و قم منتقل شود.
رئیس مرکز حومه جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت و کاهش مصرف آب در زراعت محصولات جالیزی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است افزود: در این راستا با انجام اقدامات ترویجی هم اکنون ۶۰ درصد از سطح زیر کشت محصول طالبی در شهرستان ساوه به صورت زیر پلاستیکی انجام می‌شود.
شریعتی افزود: همچنین در ۵۰ درصد کشت نوار تیپ و زیر پلاستیکی به صورت همزمان اجرا شده که نقش بسزایی در کاهش مصرف آب برای پرورش این محصول دارد.
سخنگوی رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه نیز گفت: ارقام مختلف طالبی عبارتند از رقم‌های شیرازی، گرمساری و شفیع آبادی است، اما در بین صیفی کاران ساوجی، رقم محلی ساوه، بیشترین زراعت را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: طالبی ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.