فرماندار اردبیل گفت: زیستگاه‌های احتمالی وجود پشه‌های آئدس در اردبیل شناسایی و اقدامات لازم انجام می‌شود.

سید محمد اعتماد اعجازی در جلسه پیشگیری از تپ دنگی در شهرستان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه برای پیشگیری از تپ دنگی داشته باشند و در این راستا اقدامات لازم و مفید را انجام دهند.
فرماندار اردبیل افزود: در حال حاضر ۴۰ شهر و ۱۵۰ نفر از بابت تب دنگی در کشور دچار چالش شده‌اند و لذا خانواده هم باید نسبت به این امر آگاهی بیشتر داشته باشند تا از این بیماری پیشگیری شود.
او تصریح کرد: با همکاری کارشناسان بهداشت و دستگاه‌های متولی زیستگاه‌های احتمالی وجود این پشه‌ها شناسایی و اقدامات لازم انجام می‌شود که امیدواریم این اقدامات در راستای کاهش آمار مبتلایان به تب دنگی مفید واقع شود.
اعتماد اعجازی افزود برای آگاهی خانواده‌های و پیشگیری از این بیماری آموزش‌های لازم با همکاری بخشداران، دهیاران و شورا‌ها در روستا‌ها برگزار می‌شود و در صورت لزوم از مکان‌های پرخطر نمونه‌برداری شده و اقدامات کارشناسی انجام می‌شود.
او با اشاره به اینکه وجود این پشه در رودخانه‌ها و نهر‌های حاشیه شهر بیشتر است گفت: ضرورت دارد کنترل ویژه در رودخانه بالیخلو چای و شورابیل و رودخانه‌ها و نهر‌های داخل و حاشیه شهر اعمال شود تا از تکثیر پشه آئدس جلوگیری شود.
فرماندار اردبیل افزود: شستشوی جداول و جوی‌های آب سطح شهر، دفع پسماند‌ها و زباله شهری، شناسایی حوضچه‌های آبی و مانده آب‌ها در سطح شهر اردبیل روستا‌ها و توصیه‌های بهداشتی به مراکزی که تجمع مردم را شاهد هستیم از جمله اقداماتی است در این جلسه بر اجرایی‌شدن آنها تأکید شد.
اعتماد اعجازی ادامه داد: مردم استان اردبیل از سفر‌های غیرضروری به استان‌هایی که وجود تب دنگی در آنها مشاهده شده مثل استان‌های مازندران و گیلان خودداری کنند و خانواده‌ها نیز با آموزش‌های بهداشتی به کودکان و رعایت توصیه‌های کارشناسان از گسترش این بیماری تاحدامکان جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.