معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال با جذب در مجموع ۱۲۵۰ میلیون تومان تا پایان مرداد ماه ۶۱۰۰ راس دام اصلاح نژاد می‌شود.

مهدی شکاری با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح نژاد دام یکی از اقداماتی است که برای افزایش تعداد دام در استان صورت می‌گیرد گفت: طرح اصلاح نژاد با جذب ۴۰۰ میلیون تومان برای ۱۱۰۰ راس انجام شده و با جذب ۸۵۰ میلیون تومان دیگر تا پایان مرداد ماه ۵۰۰۰ راس دام دام دیگر نیز در طرح اصلاح نژاد قرار می‌گیرد.
وی افزود: با اجرای طرح صالاح نژاد دام علاوه بر اینکه چند قوزایی انجام می‌شود، سن دام‌های متولد شده نیز همزمان خواهد بود که این امر کمک بسیار خوبی در مدیریت تغذیه دام‌ها است.
به گفته شکاری توزیع نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه از دیگر اقداماتی است که برای افزایش تعداد دام‌ها در استان انجام می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی استان در ادامه از معرفی ۲۵ طرح به ملبغ ۶۲۴ میلیارد تومان نیز برای دریافت تسهیلات به بانک خبرداد و گفت: دراستان ۳۰۰۸ واحد پرواربندی دام سبک و سنگین صنعتی و روستایی وجود دارد.
شکاری با اشاره به اینکه ۲۰۷ هزار و ۴۳۹ راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: میزان گوشت تولیدی در سال گذشته ۲۱ هزار تن و شیر ۷۱ هزار تن بوده است.

برچسب ها: اصلاح نژاد ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.