فرماندار تایباد گفت: طرح جمع آوری فاضلاب شهری تایباد تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهدی شیردل فرماندار تایباد گفت: طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری تایباد تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به گفته پیمانکار آن، تا ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: اجرای این طرح زیرساختی یکی از خواسته‌های مردم شهر مرزی تایباد بوده که سرانجام در دولت سیزدهم توسط بخش خصوصی محقق شد و عملیات عمرانی آن در آبان ماه ۱۴۰۲ کلید خورد.

فرماندار تایباد ادامه داد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان به عنوان پیمانکار با سرمایه گذاری ۲۹۴ میلیارد تومانی طرح فاضلاب شهری تایباد را اجرا می‌کند که بخشی از پساب تصفیه‌شده به واحد‌های معدنی سنگان خواف منتقل و قسمتی دیگر از آن در خود شهرستان مصرف خواهد شد.

شیردل بیان کرد: این طرح عمرانی شامل ۱۱۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری قسمت شمالی و جنوبی شهر تایباد، تصفیه‌خانه ۸ هزار متر مکعبی، ۲۹ کیلومتر خط انتقال پساب، ۵۲ کیلومتر خط انتقال آب، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب است.

نماینده عالی دولت در تایباد اضافه کرد: طرح فاضلاب شهری تایباد ۱۷ هزار انشعاب خواهد داشت که تاکنون تجهیز و استقرار کارگاه فنی، اجرای ۱۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، تهیه لوله‌های انتقال آب و گودبرداری مخزن تصفیه‌خانه آن انجام شده است.

فرماندار تایباد گفت: تصفیه‌خانه به علت واقع شدن در مسیر باد، دارای سامانه بوگیر با فناوری خارجی است که از معدود تصفیه‌خانه‌های دارای بوگیر در سطح کشور به شمار می‌آید.

شیردل تصریح کرد: مصالح کاربردی مورد نیاز در این طرح از مصالح‌فروشی‌های تایباد تامین می‌شود و نیز نیرو‌های مهندسی، فنی و کارگری از افراد بومی این منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح فاضلاب شهری موسوم به «اِگو» یکی از نیاز‌های اساسی و نوین شهر‌ها در عصر امروز است و زمینه توسعه پایدار، حفظ محیط زیست، استفاده مجدد از آب‌های بازیافتی و جلوگیری از آلوده شدن منابع زیرزمینی را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار