نخستین هیات صلح دامپزشکی کشور امروز در گرگان فعالیت خود را آغاز کرد.

احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان در مراسم آغاز به کار این هیات صلح با بیان اینکه هیات‌های صلح و صلح یاران برای حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده و حتی پس از تشکیل پرونده، ورود می‌کنند، گفت: هیات‌های صلح در کنار شورا‌های حل اختلاف بستری برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم و به دور از فضای دادگاه است.

او افزود: اعضای این هیات شامل سه نفر آگاه به مسائل دامپزشکی و یک نفر آشنا به مسائل حقوقی هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: گسترش نهاد‌های مردمی از جمله ستاد صبر، داوری و میانجیگری برای رفع اختلافات، کاهش ورودی پرونده به محاکم، کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه دادرسی و ترغیب اصحاب دعوی به صلح و سازش هدف از تشکیل هیئت‌های صلح در استان است.

علی کاووسی مدیر کل دامپزشکی گلستان نیز با اشاره به گستردگی سازمان دامپزشکی و بروز اختلافات مالی و قضایی بین تولید کننده، خریدار و فروشنده، گفت: طبق روال سابق چنین پرونده‌هایی به کارشناس ارجاع و حکم دادگاه برحسب شواهد و نظر کارشناس صادر می‌شد.

وی ضمن اشاره به گام رو به جلوی دامپزشکی گلستان در سطح کشور، گفت: در حال حاضر ما با افتتاح این هیات صلح یک گام جلوتر هستیم و قبل از تشکیل پرونده و ریشه‌ای شدن اختلافات ورود و رضایت طرفین را جلب می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تاکید کرد: اعضا این هیات در مواردی که یکی از طرفین اختلاف بهداشت عمومی جامعه را تهدید کرده باشند ورود نمی‌کنند، چرا که سلامت جامعه خط قرمز ما در سازمان دامپزشکی است.

کاووسی در پایان، با بیان اینکه هیات صلح دامپزشکی وابسته به محاکم نیست، گفت: هدف ما از تشکیل این هیات و همکاری با ستاد صبر مرکز حل اختلاف جلوگیری از تولید و طرح پرونده در محاکم و حل ریشه‌ای اختلافات طرفین است که به ثواب نزدیکتر است.

پیش از این هشتاد هیات صلح به منظور حل و فصل اختلافات مردم در گلستان شکل گرفت.

برچسب ها: دامپزشکی ، هیئت صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.