مرحله عملیاتی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر امروز در آب‌های ساحلی بندر انزلی برگزار شد.

رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر در راستای ارتقای آمادگی مشترک برای مواجه با هرگونه تهدید و بحران احتمالی در حوزه ایمنی و امنیت دریای خزر امروز برگزار شد.

در این رزمایش که به میزبانی ایران و با شعار «با هم برای دریای خزری ایمن و امن» انجام شد، ۱۱ شناور جنگی، ۳ شناور امداد و نجات، ۲ بالگرد و ۲ قایق امدادی شرکت داشتند.

ناخدا یکم عباس حسنی، سخنگوی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر هدف از برگزاری این رزمایش را تلاش برای ایجاد هماهنگی بیشتر برای ارتقای آمادگی ۵ کشور حاشیه دریای خزر برای حفظ ایمنی و امنیت این دریا اعلام کرد.

او گفت: این نخستین رزمایشی است که به ابتکار ایران برای تقویت مشارکت جمعی همسایگان برای واکنش سریع به هرگونه حادثه‌ای در دریای خزر در دستور کار قرار گرفته است.

مرحله عملیاتی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر افزود: عملیات هماهنگی، برنامه ریزی و اجرای این رزمایش با ورود یک فروند شناور رزمی – امدادی روسیه به انزلی آغاز شد. 

مرحله عملیاتی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر

ناخدا یکم حسنی تصریح کرد: در این رزمایش نیرو‌های امداد و نجات شرکت کننده، کشتی سانحه دیده استارز که به طور فرضی و آزمایشی دچار حریق شده بود را از خطر حریق و غرق شدن نجات دادند. 

مرحله عملیاتی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر

کاردیف الکساندرویچ، فرمانده ناو روسی شرکت کننده در این رزمایش گفت: ما با ۱۵ نیروی امداد و نجات دریایی و در قالب یک فروند ناو به انزلی آمدیم تا در این رزمایش شرکت کنیم، چون اعتقاد داریم حفظ ایمنی و امنیت این دریا در بستر مشارکت جمعی و همکاری‌های متقابل ۵ کشور حاشیه میسر خواهد بود.

مرحله عملیاتی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر

منبع: صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.