رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سامانه نوبت‌گیری سنجش نوآموزان برای جاماندگان باز نمی‌شود.

به تازگی خبری مبنی بر آغاز فعالیت مجدد سامانه نوبت‌گیری سنجش نوآموزان برای جاماندگان منتشر شده که این موضوع را از رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیگیری کرده‌ایم.

حجت الله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که سامانه نوبت‌گیری سنجش نوآموزان برای جاماندگان باز نمی‌شود؛ گفت: تعداد اندکی از نوآموزان و کودکان از سنجش اولیه جامانده‌اند به همین علت ما در هر استان یک پایگاه سنجش قرار داده‌ایم تا افراد بتوانند به این مراکز به صورت حضوری مراجعه کنند و کار سنجش خود را انجام دهند. 

وی با بیان این که سازمان آموزش و پرورش استثنایی کار سنجش را از ۴ سالگی آغاز می‌کند؛ افزود: جامعه هدف ما برای سنجش کودکان ۶ سال تمام و برای نوآموزان پایه اول است. ممکن است سامانه نوبت‌گیری سنجش نوآموزان پایه اول برای اتباعی که دارای کد شناسه یکتا هستند باز شده باشد، اما برای نوآموزان ایرانی این سامانه مجددا فعال نمی‌شود.

گفتنی است که ‌نوآموزان مشمول برنامه سنجش، شامل نوآموزان بدو ورود به پایه اول (متولدین ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ تا ۱۳۹۷/۰۷/۰۱) پیش‌دبستانی ۱ (متولدین ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ تا ۱۳۹۸/۰۷/۰۱) و پیش‌دبستانی ۲ (متولدین ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ تا ۱۳۹۹/۰۷/۰۱) هستند و متولدین سال‌های مذکور باید در برنامه سنجش سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ شرکت کرده و در تاریخ و زمان مقرر در محل پایگاه حاضر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار