رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طرح سنجش نوآموزان برای ۵ درصد کل جمعیت مناطق محروم به صورت رایگان و ۱۰ درصد به صورت نیم بها و برای دانش آموزان عشایر به صورت رایگان اجرا می‌شود.

حمید طریفی حسینی گفت: سنجش نوآموزان در ۱۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی برگزار می‌شود. ۴۲۷ پایگاه سیار مختص مناطق عشایر نشین و صعب العبور هستند. حوزه‌ها تا پایان شهریور دایر هستند.

او گفت: خانواده‌ها به مدارس نزدیک به خود مراجعه می‌کنند و بعد از نوبت گیری به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می‌شوند. سنجش تقریبا ۳۰ سال است که اجرا می شود. سال گذشته ۹۹. ۵ درصد دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه پایش شدند.تلاش می کنیم امسال پوشش ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

او گفت: مولفه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل وضعیت گفتاری، شنیداری، بهداشت دهان و دندان، پوست و مو، قد و وزن، شایستگی‌های حرکتی و آمادگی تحصیلی هستند.

به گفته وی پایگاه‌های تخصصی مواردی نظیر هوش را در نظر می‌گیرند و برای این طرح تعرفه ۶۰ هزار تومانی را از خانواده‌ها دریافت می‌کنند.

او گفت: طرح برای ۵ درصد کل جمعیت مناطق محروم به صورت رایگان و ۱۰ درصد به صورت نیم بها و برای دانش آموزان عشایر به صورت رایگان اجرا می‌شود.

حسینی گفت: قصد داریم این برنامه به دوران پیش از دبستان تعمیم پیدا کند که اگر مسئله و مشکلی وجود دارد، در سنین پایین تشخیص داده شود تا با مداخلات به موقع، بر طرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام این طرح سنجش هبچ فایده ای ندارد جز اینکه منبع درآمد شده !!خواهشن حدفش کنید