راه‌اندازی دفاتر حمایت از اطفال و نوجوانان و ایجاد ۴۰ پایگاه محله‌محور در مساجد استان مرکزی در حال انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سال ۱۴۰۲ ساخت فیلم دایره‌های قرمز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در زمینه آگاه‌سازی باموضوع پرونده‌های قضایی با همکاری صداوسیما و مرکز وکلای قوه قضائیه آغاز شد که دو قسمت آن تولید شده است.

خیرمند افزود: دفاتر حمایت از اطفال و نوجوانان در همه شهرستان‌ها راه‌اندازی شده که پیگیری و رسیدگی به موضوعات مختلف حوزه اطفال و نوجوانان را در دستورکار دارند و با رویکرد خدمت‌دهی به افراد بزه‌دیده یا بزهکار پس از ارزیابی اولیه و خدمت دستگاه‌ها اقدامات در سامانه مربوطه ثبت می‌شود.

او گفت: امسال ایجاد ۴۰ پایگاه محله‌محور در مساجد در دستورکار قرار گرفته که یک پایگاه در محله هجرت اراک راه‌اندازی شده و امیدواریم تا پایان سال سایر دفاتر راه‌اندازی شوند و هدف از راه‌اندازی این پایگاه‌ها ایجاد صلح و سازش و رفع مشکلات محله با همکاری روحانی محله، یک حقوقدان و نیکوکاران است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به فعالیت ضایعاتی‌های غیرمجاز در حاشیه اراک، گفت: امسال ایجاد شهرک‌های ضایعاتی هدفگذاری شد که شهرک صنوف مزاحم جانمایی شده و مطالعات هم انجام شده و فقط تملک آن باقی مانده است.

خیرمند افزود: سال ۱۴۰۲ شهرداری با آموزش همگانی در حوزه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در حوزه تصادفات کمک کرد و آموزش عمومی کنترل خشم و رانندگی درست توسط وسایل نقلیه عمومی هم تاثیرگذار است.

او گفت: در راستای ساماندهی متکدیان سال گذشته شهرداری پس از جمع‌آوری متکدیان برای آنها پرونده تشکیل داد و با بازدید از منزل آنها کسانی که دچار مشکل مالی بودند به دستگاه‌ها برای حمایت معرفی شدند که با این اقدام آمار متکدیان به شدت کاهش پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار