معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تاکنون ۱۰۱ نشریه علمی ایران در اسکوپوس نمایه شده است.

پیمان صالحی معاون پژوهی وزارت علوم در اجلاس روئسای دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: دوره‌های پسا دکترا در این دوره راه اندازی و سه دوره در این دولت انجام شده است.  

وی بیان کرد: برای اولین بار ۵۰۰۰ سهمیه امریه برای دوره پسا دکترا تصویب شده است. پژوهشگران مستقل در کشور ساماندهی شده است.  

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: صندوق شورای عالی عتف تاسیس و راه اندازی شده است و در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه برای این صندوق اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: سامانه نان به عنوان پنجره ثبت نیاز‌ها و ایده‌ها در کشور است. تعداد ۱۰۱ مجله در پایگاه علمی اسکوپوس نمایه شده است. اکنون ۸۴۳۶ مقاله نمایه سازی شده مجلات برای ایران است که ۳۱ درصد مقالات نمایه شده به زبان فارسی است.

صالحی تاکید کرد: زبان فارسی رتبه نهم مجلات نمایه شده در دنیا است. اکنون ۲۷۰۰ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات وسائل آزمایشگاهی و موسسات پژوهشی به دانشگاه‌ها تخصیص داده شده است. برای خرید و تعمیر تجهیزات مبلغ ۹۰ میلیون یورو از صندوق توسعه با اجازه رهبری برداشت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آیین نامه و دستورالعمل اجرایی برای دانش بنیان بوده و این موضوع پس از پیگیری‌های مستمر به سرانجام رسیده است.  

در ادامه مراسم، سجاد محمد علی نژاد معاون فناوری وزارت علوم گفت: اکنون ۵۹ پارک علم و فناوری، ۲۳ پردیس، ۹۸۸۰ شرکت دانش بنیان، ۲۹۷ مرکز رشد در ایران راه اندازی و بیش از ۲۴۰ هزار نفر در این شرکت‌ها و پارک‌های عام و فناوری مشغول به فعالیت هستند. 

وی افزود: قانون جهش دانش بنیان یک قانون مهم در کشور بوده که سرانجام در این دولت به تصویب رسیده است.

برچسب ها: پژوهش ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار