سخنگوی رزمایش مرکب امداد و نجات و امنیت ۲۰۲۴خزر از آغاز رزمایش با همکاری کشورهای حاشیه دریایی خزر از صبح امروز خبر داد.

ناخدا یکم عباس حسنی سخنگوی رزمایش مرکب امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر در گفتگو با شبکه خبر اظهار کرد: با ابتکار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار رزمایش مرکب امداد و نجات و امنیت در یایی ۲۰۲۴ خزر به اجرا گذاشته می‌شود. روز گذشته یگان‌های شرکت کننده در رزمایش امداد و نجات فدراسیون روسیه در منطقه حاضر شدند و آمادگی خود را نشان دادند.

وی ادامه داد:همچنین دیروز نشست هماهنگی و مرور تمرینات تاکتیکی انجام شد و به امید خدا امروز بخش عملیاتی و تاکتیکی رزمایش اجرا خواهد شد.

وی افزود:ملت شریف ایران بدانند که بخش تاکتیکی و عملیاتی رزمایش شامل عملیات اتفاع حریق و نجات مصدومان و حادثه دیدگان افراد کشتی سانحه دیده در دریا توسط عملیات بالگردی و همچنین تمرین عکس برداری هوایی و آرایش نظامی برای انجام رژه در عملیات امروز انجام می‌شود. علاوه بر این جهت ارتقای سطح مهارت کارکنان در برقرای امنیت دریای خزر نیز تمرین تیراندازی پیش‌بینی شده و در بخش‌های خبری بعدی اطلاعات تکمیلی را به سمع و نظر مردم شریف ایران خواهیم رساند.

وی گفت:در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو موشک انداز «پیکان»، «درفش»، «سپر»، دو فروند بالگرد AB-۲۱۲ ، یگان شناوری از نیروی دریایی سپاه پاسداران با نام «شهید بصیر» و همچنین شناور SB ۴۵ روسیه که روز گذشته وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد، حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار