معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران محصول استراتژیک زغال سنگ از ایران به روسیه در ۷ هفته گذشته اعزام شده است.

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران محصول استراتژیک زغال سنگ را از روسیه به هندوستان از مسیر ایران ترانزیت کرده ایم گفت:  ۷ قطار  تا به امروز در این مسیر ترانزیت کرده اند به طوری که هفته ای یک قطار در ۷  هفته گذشته محصول استراتژیک زغال سنگ  را به صورت تمام ریلی  به  بندرعباس هدایت کرده  بعد از آن به سمت اقیانوس هند حرکت کرده است‌.

وی اظهار کرد همین  تجریه کریدور شمال _ جنوب از مبدا روسیه در  مسیر قزاقستان، ترکمنستان، ایران را در مسیر شرقی _ غربی انجام داده و از ظرفیت کشورهای  قزاقستان، ترکمنستان، چین استفاده کرده‌ایم‌.

صالحی اظهار کرد:در طول دو سال گذشته رئیس جمهور شهید بر ایجاد  و تکمیل کریدور شرقی _ غربی بسیار تاکید داشته همواره تاکید داشت که از مبدا چین به سمت اروپا از مسيرایران  کالا ها هدایت شود‌.

وی افزود: برای این اقدام لازم بود که تعرفه ها ترجیحی شده تا یک رقابت با حوزه دریایی ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اتصال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه ریلی ایران و چین باعث افزایش نقش ایران در ترانزیت کالا از چین به اروپا خواهد شد.     

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: زمان سیر بار و کالا در قطاری کانتینربری یک سوم زمان کشتی است و  با راه‌اندازی این قطار، فاز اول کریدور شرقی غربی چین-ایران-اروپا اجرا می شود.

صالحی بیان کرد: قصد داریم حجم مبادله را به روزانه یک قطار برسانیم و  بارهای معدنی از ایران و قطعات خودرو از چین ارسال می‌شود.

وی افزود:زمان حمل ریلی یک سوم حمل دریایی بین ایران و چین است. فعلا هر هفته یک قطار از چین و یک قطار از ایران اعزام می‌شود.

او بیان کرد: قطارها از چین و ایران حرکت می‌کنند و در مرز اینچه‌برون کالاها مبادله می‌شوند.  به علت دو سر بار بودن، توانستیم تعرفه‌ها را کاهش دهیم تا حمل ریلی برای صاحبان کالا  وفورواردرها جذاب باشد.

خبرنگار:محبوبه کباری 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۰:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
باران زیاددرروسیه باعث خروج قطارازریل شد.هرجایی نمیشه ریل زد.
Germany
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
ریل روسیه با ایران فرق داره دانشمند
ریل روسیه بزرگ تر هست. امکانش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۰:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
باسلام
البته همه می دانند ریل روسیه با ریل ایران فرق دارد ولی بار با کاتینر حمل میشود و سر مرز قطار تعویض می شود. در مورد چین نیز دقت کنید می گوید یک قطار از ایران حرکت کرده ویکی از چین اینها در یک محل بارها را جابجا می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
چه فایده شهر رشت با مسئول های گیلکی ریل از شهرهای دیگر گیلان مثل تالش و صومعه سرا و لیسار و... گرفت تا فقط خودشون پیشرفت طرح قبلی ریل از این شهرها رد میشد برای اینکه رشت میترسه این شهرها پیشرفت کنن محروم نگه میداره تا پیشرفت که یوقت اینا استان بشن مثل اردبیل و تبریز که نمیزاشت اردبیل استان شه و همه بودجه برای خودش برمیداشت. تالش باید استان بشه قوم تالشی از گیلکی بد ش میاد و قدمتش از گیلکی های چوپان بیشتره و در تالش یک صداوسیما نداره لطفا به تالش کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
رئیسی عزیز روح بلندت قرین رحمت وغفران الهی چه خدمت ماندگاری از خودت به یادگار گذاشتی.خدمات دیگر تو نیز برایت باقیات الصالحات خواهد ماند.کاش همه ما قدر فرصتهای زندگی و کسانی که بما خدمت میکنند بدانیم. چه در زندگی شخصی و جه در زندگی اجتماعی البته بی عیب خدا و ائمه معصوم علیهم السلام هستند والا بقیه انسانها ممکن است خطاهایی داشته باشند و هیچ کس استثناء نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
حقیقتا جای تشکر و تقدیر از دولت برای اهمیت دادن به توسعه حمل و نقل ریلی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
آفرین
آخرین اخبار