سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: عده‌ای در مقابل دستور حجاب کبر می‌ورزند و نظر خودشان را بالاتر از نظر خداوند و اهل‌بیت (ع) می‌دانند.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعیدی آریا طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: اگر خداوند خیر و نیکی را برای قومی بخواهد، فقهای آن قوم زیاد و اهل جهل آن قوم کم می‌شوند.
وی گفت: در جامعه خیر، وقتی فقیه در آن قوم صحبت می‌کند کمک‌کار و مؤید پیدا می‌کند، اما اگر جاهل بخواهد حرف بزند کسی به آن اعتبار نمی‌دهد و شکست می‌خورد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر خداوند برای قومی شر بخواهد جاهلان آن قوم زیاد و فقهای آن قوم کم خواهند شد چرا که فقه و جهل در مقابل همدیگر قرار دارند و در جامعه جاهلان وقتی جاهلی حرف بزند افراد جامعه تابع آن جاهل می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: جامعه خیر یک جامعه پاک‌دامن و عفیف است چرا که جامعه بدون عفت رشد نخواهد داشت.

 سعیدی آریا تأکید کرد: انسان اگر دوست دارد بین مخلوقات محبوبیت پیدا کند باید با انسان‌ها رفتار مناسب و احسان و سخاوت داشته باشد.

 وی یادآور شد: عمری که در مسیر دین هزینه شود یک عمر بابرکت است و حتماً لازم نیست این عمر طولانی باشد بلکه باید بابرکت باشد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: طبق روایت اگر بنده‌ای بخواهد خداوند او را با نبی گرامی اسلام محشور نماید باید سجده‌های طولانی داشته باشد چرا که در سجده رموز عجیبی وجود دارد.

 وی با بیان اینکه سجده نهایت خضوع در برابر درگاه الهی است، افزود: اولین بدبختی شیطان وجود کبر و عدم سجده بود که بدترین نوع کبر هم در مقابل خداوند است.

 سعیدی آریا با تأکید بر اینکه هر جا دستور خداوند خط بخورد و نظر انسان جایگزین شود آغاز کبر است، ابراز داشت: عده‌ای در مقابل دستور حجاب کبر می‌ورزند و نظر خودشان را بالاتر از نظر خداوند و اهل‌بیت (ع) می‌دانند در حالی که به ریشه‌ها و نتایج این کار آگاهی ندارند.

 وی خاطرنشان کرد: وقتی خداوند خیر کسی را بخواهد حسن‌ظن به خداوند پیدا خواهد کرد و از بدگمانی به‌دور خواهد شد.

 سعیدی آریا یادآور شد: بنده‌ای که با خداوند باشد همواره امید دارد و هیچگاه شکست نخواهد خورد و خدا در نظر این افراد بزرگ و واقعی است و در لحظه توکل و توسل با اطمینان قلب قدم برمی‌دارند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: قلب شاکر بندگان نسبت به خداوند و بندگانش در سایه خیری است که خداوند به بندگان می‌دهد و اگر خداوند خیر کسی را بخواهد قلب و زبان شاکر به بنده اعطا می‌کند.

 سعیدی آریا تأکید کرد: انسان‌های پست همواره بدی‌های دیگران را در بوق‌وکرنا می‌کنند و فکر و ذکرشان بازگو نمودن بدی‌های دیگران است و حسنات دیگران را مخفی می‌کنند درحالی‌که اگر خداوند خیر کسی را بخواهد این‌گونه نیست.

 وی یادآور شد: انسان مؤمن انسان‌های دریده نیستند و تندخویی نمی‌کنند و لسان ذاکر دارند و با دیدن این افراد انسان یاد خداوند می‌افتد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: صبر بر بلا و مصیبت نیز از دیگر نشانه‌های اعطای خیر خداوند به بندگان مؤمن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار