سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد از قابلیت توسعه واحد‌های بو‌م‌گردی در ۵۰ روستای شهرستان عباس‌آباد، خبر داد.

نادر سحرخیز سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد در نشست با فعالان گردشگری ارگانیک در روستای ماشاالله‌آباد با تاکید به نقش مهم جوامع محلی در توسعه گردشگری، گفت: در تلاش هستیم با تشریک مساعی با مردم روستا امکان توسعه اشتغال روستایی در حوزه گردشگری را هر چه بیشتر ترویج کنیم و در این بین توجه دهیاران و شورا‌های اسلامی به مقوله گردشگری روستایی بسیار تعیین کننده خواهد بود.

او، آموزش دهیاران و آگاه سازی جوامع روستایی در بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری را از برنامه‌های اداره میراث‌ فرهنگی برشمرد و افزود: گردشگری با رویکرد تجربه‌گرایی بسیار لذت بخش و مورد توجه گردشگران است و جوامع محلی با در اختیار قرار دادن تجربه یک روز زندگی روستایی در خدمت مهمانان خود می‌توانند منابع اقتصادی مهمی در حوزه گردشگری جذب کنند.

سحرخیز کار در منازل روستایی، آشپزی، کشاورزی، دامداری، بازی‌های محلی، تولید صنایع‌دستی و هزاران فعالیت دیگر که در روستا‌های شهرستان عباس‌آباد در جریان است را از جمله فعالیت‌های موردعلاقه گردشگران و انگیزه آنها برای گردشگری روستایی برشمرد.

سحرخیز تلاش برای تقویت و توسعه بوم‌گردی در شهرستان عباس آباد را از اولویت‌های مهمی دانست و گفت: توسعه بوم‌گردی باعث جذب گردشگران در روستا‌ها شده و با تقویت کسب و کار‌های کوچک باعث عدم مهاجرت از روستا و حتی بازگشت روستانشینان به روستای خود خواهد شد و اشتغالزایی بسیاری نیز به همراه خواهد داشت.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان عباس‌آباد افزود: شهرستان گردشگری عباس‌آباد دارای ۵۰ روستا است که قابلیت توسعه واحد‌های بوم‌گردی در این روستا‌ها وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.