سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد از ثبت غذا‌های بومی شهرستان عباس‌آباد در لیست آثار ملی کشور خبر داد.

نادر سحرخیز سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد با اشاره به شکم‌گردی و گردشگری غذا به‌عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین لذت‌های مسافرت برای گردشگران، گفت: شهرستان عباس آباد در این حوزه صاحب برند و نام و نشان است که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: جاذبه‌سازی در گردشگری اهمیت بالایی دارد و شاید به جرات بتوان گفت در غرب مازندران کمتر شهرستانی را در حد و اندازه شهرستان عباس‌آباد بتوان مشاهده کردکه دارای تنوع فرصت گردشگری داشته باشد.

سحرخیز وجود رستوران‌های متعدد دارای نشان تجاری و باسابقه، واحد‌های بوم‌گردی متعدد که بیشترین فعالیت آنان در حوزه گردشگری شکم است همگی بیشترین حجم جذب گردشگر را به خودش اختصاص داده و بسیار در اقتصاد شهرستان موثر هستند.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی انواع جشنواره‌های غذا را در حوزه گردشگری در سطح شهرستان خصوصا روستا‌ها گسترش دهیم، گفت: بر این باور هستیم از هر فرصتی برای شکوفایی اقتصاد شهرستان عباس‌آباد بهره‌برداری کنیم و در این راه حمایت مسؤولین ذیربط در شهر و روستا بسیار موثر خواهد بود.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد یکی از اهداف مهم جاذبه‌سازی از گردشگری غذا را ثبت غذا‌های بومی محلی در فهرست میراث ناملموس برای این شهرستان زیبا برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.