اداره احصائیه و معلومات طالبان اعلام کرد افغانستان در ماه جوزا سال جاری ۹۳.۳ میلیون دلار صادرات داشته است.

دفتر مطبوعاتی اداره احصائیه و معلومات طالبان اعلام کرد ارقام مربوط به صادرات و واردات کشور را در ماه جوزای امسال منتشر کرده است.

براساس آمار این اداره، مجموع ارزش صادرات کشور در ماه جوزا به ۹۳.۳ میلیون دلار رسیده، درحالی‌که این رقم در ماه ثور ۱۰۴.۶ میلیون دلار بود.

اداره احصائیه و معلومات طالبان همچنین گفته است مجموع ارزش واردات کشور در ماه جوزا ۹۰۰.۹ میلیون دلار شده است که نسبت به ماه ثور ۴۹.۶ میلیون دلار کاهش داشته است.

براساس ارقام این اداره، مجموع ارزش واردات کشور در ماه ثور ۹۵۰.۵ میلیون دلار بوده است.

براساس آمار اداره احصائیه و معلومات، در ماه جوزای امسال بیشترین واردات کشور از کشورهای ایران، پاکستان و چین بوده است.

این اداره گفته است که در این ماه افغانستان بیشترین صادرات را هم‌ به ترتیب به کشورهای پاکستان، هند و ایران داشته است.

آمارهای منتشرشده از سوی اداره احصائیه و معلومات نشان می‌دهد که دست‌کم در سه ماه اول سال جاری خورشیدی، ایران بزرگ‌ترین صادرکننده‌ کالا به افغانستان بوده است.

براساس آمار این اداره، در ماه جوزا ارزش مجموعی واردات افغانستان از ایران ۲۴۳.۳ میلیون دلار، از پاکستان ۱۴۹.۱ میلیون دلار و از چین ۱۲۹.۳ میلیون دلار بوده است.

در ماه ثور نیز ارزش مجموعی واردات افغانستان از ایران ۱۸۵.۸ میلیون دلار، از چین ۱۶۰.۲ میلیون دلار و از پاکستان ۱۲۷.۷ میلیون دلار بوده است.

در ماه حمل نیز افغانستان بیشترین کالا را از ایران وارد کرده است. ارزش مجموعی واردات کشور از ایران در این ماه ۱۲۴.۴ میلیون دلار، از پاکستان ۱۰۰.۳ میلیون دلار و از چین ۸۲.۵ میلیون دلار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار