معاون سیاسی استانداری اصفهان گفت: پویش نذر زائر با هدف اعزام نیازمندان علاقه‌مند به شرکت در مراسم اربعین حسینی با مساعدت خیران اجرا می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: براساس این طرح، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان باید شرایطی را فراهم کند تا افرادی که علاقمند به حضور در پیاده روی اربعین حسینی هستند، اما بضاعت مالی مناسبی ندارند در قالب این طرح در این همایش عظیم حسینی شرکت کنند.


محمدرضا جان‌نثاری با تأکید بر برگزاری اربعین حسینی به روش کاملاً مردمی و با مشارکت آحاد مردم، افزود: در این راستا اداره کل حج و زیارت استان لیستی از افراد نیازمند که توان مالی جهت حضور در همایش اربعین حسینی را ندارند در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دهد و گزارش آن را به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارائه کند، در این طرح جلب مشارکت خیرین بسیار ضروری است.


او در خصوص تأمین پزشک و تهیه و ارسال اقلام دارویی مورد نیاز مواکب، گفت:دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری و هماهنگی جمعیت هلال احمر نسبت به تأمین پزشک و دارو‌های مورد نیاز مواکب اقدام و نتیجه فعالیت خود را به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارائه کند.


جان نثاری با تأکید بر طراحی و اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی و اعتقادی در موکبها اظهار کرد: مدیران موکبهای استان با محوریت کمیته اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین، نسبت به استقرار یک روحانی در محل مواکب اقدام کنند.


جان‌نثاری ادامه داد: به منظور تأمین سوخت مورد نیاز خودرو‌های حامل مسافرین اربعین، کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد با هماهنگی و همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، کارت سوخت ویژه جایگاه‌های بین راهی را تهیه و سوخت مورد نیاز جایگاه داران را تأمین کند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان لیست کامل مشخصات ناوگان حمل‌ونقل خود را براساس فرمتی مشخص در اختیار اداره کل راهداری استان قرار دهند.


او خاطرنشان کرد: ایجاد سازوکاری برای فراهم کردن امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در خاک عراق بالأخص در ایام اربعین نیز ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.