امام جمعه اردبیل گفت: سنگر تولید و حمایت از این بخش کشور را از وابستگی‌ها نجات داده و ایران را قدرتمند می‌کند.

آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در آغاز عملیات احداث کارخانه تولیدی نورد ذوب آسا در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل گفت: مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس امسال را رونق تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده تا این اصل که اقتصاد مردمی و توجه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نجات بخش کشور است در عمل محقق شود.
امام جمعه اردبیل افزود: زمانی که در شهرک‌های صنعتی حاضر می‌شویم با فعالیت هر یک از واحد‌ها سرزندگی و نشاط تمام وجود ما را دربرمی گیرد چرا که تمرکز روی این موضوع با عزت هر جوان و اشتغال آنها درهم آمیخته است.
در این مراسم مدیر عامل واحد نورد و ذوب آسای اردبیل نیز اظهار داشت: کارخانه نورد و ذوب آسا را در چند فاز طراحی کردیم تا با بهره‌برداری از این واحد زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم آید.
وحید قدیری افزود: فاز اول شامل برش کاری ورق‌های سرد است که عملیات فنداسیون ریزی شروع و به زودی نصب سازه‌های فولادی و ماشین آلات خریداری شده آغاز خواهد شد.
او از افتتاح فاز اول تا ۵ ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت این واحد سالانه ۱۰ هزار تن شکل دهی ورق خواهد بود.
نایب رئیس آرتا سوله ادامه داد: فاز دوم کارخانه نورد و ذوب آسا شامل تولید ساندویچ پنل و کانتینر است که ظرف ۱۵ ماه احداث و آماده بهره‌برداری خواهد شد.
قدیری گفت: فاز سوم هم تولید سازه‌های فولادی سنگین است که تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک این فاز نیز به بهره‌برداری برسد.
این سرمایه گذار و تولید کننده صنعتی در ادامه بیان کرد: با خرید ۷ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان کار را شروع کردیم و این روند توسعه‌ای ادامه دارد.
قدیری با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل به دلیل حضور در مراسم آغاز عملیات احداث این کارخانه تصریح کرد: این حضور قوت قلب برای ما بود تا با دلگرمی و توان مضاعف کار تولیدی را در شهر اردبیل به پیش ببریم.
مدیر عامل کارخانه نورد و ذوب آسا اردبیل افزود: برای احداث این کارخانه ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم و مصمم هستیم ۸۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی بگیریم.
قدیری بیان کرد: در این مقطع حساس کشور نیازمند تقویت امر تولید و اشتغال زایی است تا تهدید‌های بیگانگان بی ثمر بماند.
او از مسولان استانی خواست؛ زیرساخت برق، گاز و راه دسترسی را بسرعت مهیا کنند تا سرعت تولید و کارآفرینی در مجموعه صنعتی متوقف نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.