رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شهرکرد گفت: برای اجرای طرح مسیر گردشگری در این شهر امسال، پنج میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

مجید احمدی در حاشیه بازدید از مسیر گردشگری و کوچه مسجد جامع شهرکرد با بیان این‌که بافت‌های قدیم غالباً در هسته اولیه و مرکزی شهر‌ها هستند، اظهار داشت: این بافت‌ها دارای ارزش فرهنگی و تاریخی هستند و هویت شان، شهر را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: روند شتابان شهرنشینی گسترش شهر‌ها و به وجود آمدن ساختمان‌های بلندمرتبه و عواملی مانند نبود امکانات رفاهی و تاریخی و دسترسی مناسب به خدمات شهری، موجب فرسودگی و به انزوا کشیده شدن این بافت‌های تاریخی ارزشمند شده است.

احمدی اضافه کرد: این سازمان برای احیای بافت قدیمی و تاریخی شهر اجرای طرح مسیر گردشگری را از سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار داد و در حال حاضر عملیات کف‌سازی و جداره‌سازی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در راستای اجرای طرح مسیر گردشگری طی این چند سال حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده است و پارسال نیز برای کف‌سازی و جداره‌سازی در کوچه مسجد جامع و کوچه نشاط شش میلیارد تومان و در سال‌جاری پنج میلیارد تومان اختصاص داده شد.

احمدی ادامه داد: در راستای احیای کوچه‌های قدیمی شهر و توسعه گردشگری این طرح در کوچه سقاخانه، کوچه مسجد ابومحمد، کوچه مسجدجامع، کوچه مرتضوی‌ها، کوچه نشاط، کوچه پشت مسجد نو، کوی نمدمالان و کوچه نجار‌ها اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار