مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک استیجاری تا ساعت ۲۴ فردا می‌توانند اظهارنامه‌های مالیاتی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که افراد در قبال خدمات دریافتی از دولت از میزان درآمد خود پرداخت می‌کنند.

او افزود: اشخاص حقوقی و صاحبین املاک استیجاری تا ساعت ۲۴ فردا یعنی ۳۱ تیر مهلت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند و از آنها می‌خواهیم که فرصت را برای استفاده از مشوق‌های در نظر گرفته شده در این مورد از دست ندهند. 

کریمدادی بیان کرد: افراد اگر اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکنند نمی‌توانند از معافیت‌ها و مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده مثل اقساطی شدن مالیات و بخشودگی و یا معافیت صفر مالیات بهره‌مند شوند. 


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: سایر افرادی که در مشاغل و کسب و کارند در حوزه مالیات مشاغل، تا ۱۵ مرداد مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند و افرادی که برایشان پیامک مالیات صفر ارسال شده نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا پر کردن اظهارنامه مالیاتی ندارند.

او عنوان کرد: مالیات سلامت به حساب بهداشت و درمان واریز می‌شود که پارسال ۱۷۷ میلیارد تومان برای این حوزه واریز شده و ۴ درصد عوارض که ۲۵۲ میلیارد تومان بود برای شهرداری‌های استان واریز شد و سهم شهرداری بیرجند ۱۱۸ میلیارد تومان بود؛ همچنین ۱۳۷ میلیارد تومان برای دهیاری‌ها، ۱۳ میلیارد تومان برای روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۵ میلیارد تومان برای حوزه عشایری واریز شده است.

کریمدادی با اشاره به اینکه امسال به نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک درصد تحت عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اضافه شده است تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال ۶۳ میلیارد تومان برای شهرداری‌ها، ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دهیاری‌ها، ۲ میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای روستا‌های فاقد دهیاری و ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای عشایر واریز شده که جمع کل این مبالغ حدود ۱۱۲ میلیارد تومان می‌شود که این مبالغ برای کار‌های زیرساختی و عمرانی هزینه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.