سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: روزانه ۱۷۰۰ واحد خون در تهران مصرف می شود؛ در صورتی که روزانه بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی اهدا می شود.

سیدمنتظر شبر٬ سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر روزانه ۱۷۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی در تهران برای بیماران و عمل های جراحی مصرف می شود.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهند که روزانه بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی در تهران اهدا می شود که با توجه به عدم تعادل‌ در زمینه اهدا و توزیع خون در تهران، میزان عقب ماندگی از طریق شبکه خون رسانی ملی جبران خواهد شد.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، در آینده از نظر میزان ذخایر خونی دچار مشکلاتی خواهیم شد. به دلیل افزایش دما افراد ترجیح می دهند که از محل کار خود یا خانه هایشان کمتر خارج شوند. اهدای خون یک کار ضروری و حیاتی است و سبب نجات جان بیماران خواهد شد.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: نیاز به خون همیشگی و دائمی است و جایگزینی برای خون پیدا نشده است.

شبر ادامه داد: با گرم شدن هوا، میزان مراجعه به مراکز انتفال خون کاهش پیدا کرده است. با توجه به این که در فصل بهار میزان اهدای خون خوب ارزیابی شده و طول عمر گلبول های قرمز خون یک ماه است، میزان ذخایر گلبول قرمز در تهران حدود دو هفته است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران افزود: اگر شرایط اهدای خون به همین شکل ادامه پیدا کند٬ این امکان وجود دارد که در آینده در خصوص ذخایر خون دچار مشکلاتی شویم. از شهروندان درخواست داریم در امر خیرخواهانه مشارکت بیشتری داشته باشند.

شبر افزود: پلاکت برای بیماران پیوندی و سرطانی نجات بخش است، طول عمر سه روزه را دارد و باید از خون های تازه پلاکت ها را استحصال کنیم.

برچسب ها: اهدای خون ، ذخایر خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
ای کاش آدرس های اهدا را در خبر بارگزاری میکردید
آخرین اخبار