رییس پلیس راهور پایتخت با تاکید بر برخورد قانونی ماموران راهور با پدیده پلاک مخدوشی و پوشانی، گفت: فردی که ارقام وسیله نقلیه را تغییر دهد برابر قانون مجرم است.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با بیان اینکه پلاک هر وسیله نقلیه شناسنامه آن است به خبرنگاران گفت: اگر پلاک مخدوش یا ناخوانا باشد و اتفاق یا حادثه‌ای رخ دهد چگونه تخلف را ثبت کنیم؟

رییس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: از پارسال در طرحی موسوم به ۱۰ این موارد را مدنظر قرار دادیم تا با افرادی که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا موتور خود می‌کنند، برخورد قانونی شود.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: همچنین بنابر قانون هر فردی ارقام پلاک خودرو را تغییر دهد مجرم است و نه متخلف، و در مراجع قضایی ۶ ماه تا یکسال محکومیت دارد.

وی یادآور شد: با پدیده پلاک پوشانی به جد برخورد شده و می‌شود و در طرح ۱۰ این را از پارسال آغاز کردیم و را در سخت‌ترین شرایط و حتی نوروز هم این طرح اجرا شده است.

رییس پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون ۲۲۱ هزار وسیله نقلیه با تخلف «پوشش پلاک» در شهر از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۲۴ هزار خودرو در مدت مذکور رفع اثر پوشش پلاک شدند.

سرهنگ موسوی پور یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۲۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در بحث تخلفات پلاک در شهر تهران صورت گرفته است که با توجه به اعمال قانون ۱۷۶ هزار راننده متخلف در همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد افزایش ۲۵ درصدی این موضوع هستیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار