استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه المپیاد‌های ورزشی فرصتی برای رقابت و استعداد‌یابی هستند گفت: دانش‌آموزان باید راه شهدا بویژه شهید ظفر خالدی را ادامه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالگرد شهادت شهید ظفر خالدی به عنوان کوچکترین شهید کشور که امسال به عنوان شهید شاخص معرفی شده است، گفت: جوانان و نوجوانان امروز راه و منش شهدا به ویژه شهید ظفر خالدی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هیچ تلاشی برای پیشرفت و توسعه کشور کم نگذارند.

غلامعلی حیدری در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان سمپاد (استعداد‌های درخشان) کشور در شهرکرد با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های چندساحتی در مدارس به‌خصوص مدارس استعداد‌های درخشان گفت: تقویت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مدارس یک ضرورت است.

وی گفت: در دولت سیزدهم به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در مدارس به خصوص مدارس سمپاد توجه ویژه شد و در حوزه امور فرهنگی در کنار سایر رشته‌ها از جمله علمی و ورزشی توجه شد.

حیدری با اشاره به اینکه توجه به ورزش و گسترش آن با جذب جوانان و علاقه‌مندان جز برنامه‌های مهم و مورد تاکید دولت‌ها است، گفت: برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی باید بیش از گذشته توجه شود تا شاهد توسعه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مدارس باشیم.

حیدری با خیر مقدم به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مرحله از مسابقات در استان گفت: این مسابقات و رقابت‌ها فرصت بسیار خوبی برای شناسایی استعداد دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان است تا بتوان از ظرفیت این قشر در صحنه‌های استانی ملی و بین‌المللی استفاده کرد و زمینه رشد استعداد‌های علمی و ورزشی را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: امروز کشور به برکت حضور و تلاش نخبگان، جوانان و نوجوانان و استعداد‌های درخشان در جایگاه خوبی قرار گرفته و ایران سربلند و سرافراز است و توانسته به موفقیت‌های خوبی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، نانو، هسته‌ای و سایر حوزه‌ها دست پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امروز به برکت تلاش نخبگان، استعداد‌های درخشان، جوانان کشور توانسته در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای جایگاه خوب و ویژه کسب کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان به خصوص دانش‌آموزان مدارس سمپاد به عنوان آینده‌سازان کشور هستند، گفت: برگزاری المپیاد‌های ورزشی فرصتی برای رقابت و شناسایی استعداد‌های ورزشی و علمی کشور است و می‌طلبد در کنار این المپیاد‌ها برنامه‌ها و پیوست‌های فرهنگی نیز طراحی و اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.