رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: بنابر آمار سال گذشته صادرات رب گوجه‌فرنگی ۱۴۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشت.

مسعود بختیاری رئیس سندیکای کنسرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید ناشی از قیمت گوجه فرنگی ناگریز به واقعی‌سازی قیمت رب گوجه فرنگی هستیم.

به گفته او، بنابر گزارش‌های اعلامی هرکیلو گوجه‌فرنگی توسط کارخانجات با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و از آنجاکه مدت زیادی است که قیمت رب گوجه تغییری نداشته، واحد‌ها بشدت در مضیغه هستند.

بختیاری تولید سالانه رب گوجه‌فرنگی در کشور را ۵۰۰ میلیون قوطی کنسرو اعلام کرد و افزود: براساس آمار پتانسیل تولید رب‌گوجه در کشور ۲ تا ۳ برابر این میزان است. گفتنی است که در تامین ماده اولیه هیچ مشکلی نداریم.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه رب گوجه فرنگی یکی از مهمترین اقلام سبد غذایی خانوار محسوب می شود، گفت: بنابر آمار سال گذشته صادرات رب گوجه فرنگی ۱۴۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری  در برداشته است که پیش بینی می شود امسال هم حداقل صادرات در همین رقم باشد.

او قیمت کنونی هرقوطی ۸۰۰ گرمی کنسرو رب گوجه فرنگی برای مصرف کننده را ۵۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید پیش بینی می‌شود که قیمت رب گوجه فرنگی ۲۰ درصد افزایش یابد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار