عضو انجمن انبوه سازان گفت: همزمان با افزایش ثبت نام در قالب قانون جوانی جمعیت تکمیل و الحاق این اراضی در کلان شهرها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران طرح نهضت ملی مسکن با هدف تأمین مسکن مناسب برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه آغاز شد و توانست در برخی مناطق کشور نتایج خوبی به همراه داشته باشد  هنوز بسیاری از اهداف این طرح محقق نشده و نیاز به پیگیری و تداوم دارد که باید از سوی دولت چهاردهم این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

در همین رابطه شاکری عضو انجمن انبوه سازان مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توجه به قانون جهش تولید مسکن یکی از مهم ترین برنامه های است که باید دولت چهاردهم به آن توجه کند و آن را در دستور کار خود قرار دهد گفت: توجه به قانون جهش تولید مسکن و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن در زندگی مردم بسیار تاثیرگذار و ضروری است تا از طریق اجرای  آن امید  در بین خانواده‌ها و جوانان ایجاد شود گفت: اراضی واگذار شده در راستای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت است که با تشخیص درست و هوشمندانه دولت سیزدهم ابزار واگذاری زمین مهیا می‌شود .

عضو کمیسیون عمران مجلس  اظهارکرد:  توجه دولت به جوانی جمعیت و همچنین جهش تولید مسکن  بسیار حائز اهمیت است و همین امر خود باعث شد که دولت سیزدهم با الحاق اراضی بتواند بخش زیادی از نیاز متقاضیان در قالب طرح جوانی جمعیت را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه دولت جدید هم باید این سیاست و قانون جوانی جمعیت را دنبال کند گفت: در سال‌های گذشته در بحث جوانی جمعیت غفلتی رخ داد و به این موضوع کمتر پرداخته شد اما دولت سیزدهم با نگاه به اهمیت آینده کشور این طرح را با جدیت مورد پیگیری قرار داد و به عنوان اولویت و برنامه اساسی پیش برد.

وی افزود: باید هرچه سریعتر با توجه به ثبت نام هاي که در سامانه نهضت ملی مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت صورت گرفته از سوی دولت چهاردهم این نیازها پاسخ داده شود.

شاکری تاکید کرد: از موضوعات طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون است که از ابتدای ابلاغ قانون، مقدمات آن مهیا نبود اما با اراده دولت و پیگیری مقام عالی وزارت راه، تا به امروز ۷۴هزار مشمول واجد شرایط زمین‌های خود را دریافت کردند.

وی  گفت: دولت جدید هم باید توجه کرده و از سوی دیگر اقدام به تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن کند.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته به امر مسکن کمتر توجه و برنامه کمتری دیده شد، افزود: دولت سیزدهم وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار دهد که از این تعداد ۲میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه تحویل داده شده و مابقی هم در مرحله تأمین زمین و شناسایی اراضی قرار دارد که باید دولت چهاردهم آن را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه مشکل مسکن یکی از اولویت‌های اساسی دولت‌ است و با اجرای طرح‌هایی مانند اعطای زمین رایگان، دولت می‌تواند گامی مؤثر در این راستا بردارد گفت: با رفع موانع مالی و تشویق مردم به ساخت و ساز، می‌توان به تدریج مشکل کمبود مسکن را کاهش داد و شرایط بهتری برای زندگی مردم فراهم کرد.

او گفت:تداوم و تکمیل طرح نهضت ملی مسکن با رویکردی جدید و حمایت از اقشار کم‌درآمد، می‌تواند راهگشای معضل بزرگ مسکن در کشور باشد و آینده‌ای روشن‌تر را برای جامعه به ارمغان آورد. 

شاکری توضیح داد : یکی از مسائل مهمی که باید در ادامه این طرح مورد توجه قرار گیرد، تبدیل مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است. هنگامی که مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت‌ها به‌طور بی‌رویه افزایش یافته و دسترسی به آن برای بسیاری از مردم دشوار می‌شود. اما اگر عرضه مسکن زیاد شود و مسکن به عنوان کالای مصرفی تلقی شود، می‌تواند به راحتی در دسترس همه اقشار جامعه قرار گیرد و به عنوان یک نیاز اساسی و ضروری تأمین شود. 

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار