دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، یادواره ۳۷ شهید ارتش در منطقه بوانات، سرچهان و سیمکان برگزار شد.

امیر سرتیپ حمید رضا سهرابی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه ۲ نیروی زمینی ارتش مستقر در شهر شیراز، با حضور در دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، یادواره ۳۷ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه بوانات، سرچهان و سیمکان، گفت: شهدا حق بزرگی بر همگی ما دارند و نعمات و برکات امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا بوده و برگزاری یادواره شهدا، در مقام احترام و تکریم به مقام شامخ شهید است.

فرماندهی آماد و پشتیبانی منطقه ۲ نزاجا افزود: شهدا در طول تاریخ پرشکوه ایران اسلامی، موج بیداری را بر دل‌های مردم افکنده‌اند و امروز نیز برگزاری یادواره‌های شهدا، به وجود‌آورنده موج بصیرتی است که بیش از پیش در دل جوانان و جامعه ریشه دوانده است.

او در ادامه گفت: شهدا برای کشور تلاش‌های بسیاری انجام دادند و معنویت، آزادی و سربلندی امروز، مرهون فداکاری دیروز شهداست.

سرهنگ محسن صادق نیا مدیر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش هم، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، شهدا را رهروان راستین امام حسین (ع)، برشمرد و اظهار کرد: شهدا، به گردن همه ما حق دارند؛ چرا که ایشان درس آزادگی را برای دفاع از میهن اسلامی به همه ما آموزش دادند و باید به جا آوردنده دین کنونی خود به شهدا باشیم.

او ضمن تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدا، تصریح کرد: برپایی این‌گونه یادواره‌ها، علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، باعث ترویج آرمان‌های ولایی و متعالی آنان، بین نسل جدید خواهد شد.

سرهنگ صادق‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا، باید ارتباطی بین نسل گذشته با آینده، در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
گاهی اوقات یه نفر یه سنگ‌ میندازه تو چاه صد نفر هم نمیتونن درش بیارن
آخرین اخبار