مدیر حج و زیارت سمنان گفت: ۲۲ دفتر حج و زیارت در این استان آماده نام‌نویسی رایگان زائران در سامانه مدیریت اربعین حسینی(ع) (سماح) برای تشرف به کربلای معلی است.

قدرت الله چتری گفت: خدمات اربعینی از جمله ارز زیارتی، بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس و یا وام‌های زیارتی فقط به زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح پرداخت می شود.

وی ادامه داد: افراد متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح کنند تا از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

مدیر حج و زیارت سمنان تصریح کرد: همه زائران اربعین حسینی باید زیر پوشش بیمه قرار بگیرند، که سه بسته پیشنهادی بیمه در سامانه سماح بارگذاری شده و زائران باید یکی از این بسته‌ها را به دلخواه انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بیمه زائران در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی با قیمت‌های ۸۰۰ هزار، ۹۰۰ هزار و یک میلیون ریال است که هر یک از زائران بنا به تمایل خود باید یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه نام‌نویسی خود را در سامانه سماح تکمیل کنند.

چتری تاکید کرد: خروج زائران از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند، باید از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۱۲:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
میخوام با این گروه برم