یادواره ۲۳ شهید حوزه مقاومت نجف الاشرف در روستای دمیرچی از توابع شهرستان ملکان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ملکان در یادواره شهدای روستای دمیرچی گفت: فلسفه عاشورا بود که تاثیر و نقش خود را در انقلاب اسلامی نشان داد و علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی نقش فرهنگ ایثار و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس و خنثی کردن فتنه‌ها پس از انقلاب اسلامی را داشت.

سرهنگ شاه محمدپور افزود: در تاریخ  وقایع زیادی اتفاق افتاده و تنها واقعه عاشورا است که ماندگار شده و بر خلاف دیگر وقایع با گذشت زمان به عظمت عاشورا افزوده شده است.

وی گفت:حضرت زینب (س) پیام‌رسان فرهنگ ایثار و شهادت واقعه عاشورا بود و ضمن پرستاری از مجروحان و دلداری به اسرا و بچه‌ها و پیش گرفتن صبر و استقامت فرهنگ اصیل ایثار و شهادت را در قالب فرهنگ عاشورا به مادران امروزی در پرستاری از جانبازان ، ایثارگران و فرزندان شهدا آموخت.

فرمانده سپاه ملکان خواستار ترویج راهکار‌های مناسب در جهت تعمیق ریشه‌ای این فرهنگ شد و افزود: گسترش روحیه خدمت رسانی به نظام اسلامی و مردم که یادآور فرهنگ جهادی ، خالصانه و بی ریای حاکم بر جبهه هاست ، ترجیح اهداف و منافع بلند مدت ملی بر منافع زودگذر گروهی ، افزایش ارتباط با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران ، معرفی و شناساندن اسوه‌های ایثار و شهادت در مراسم‌ و انتقال آن به نسل جوان و زنده نگهداشتن یاد شهدا، تشویق ایثارگران و اهل قلم به تالیف کتاب‌های حماسی و ایثارگری و ایجاد نمایشگاه‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از جمله این راهکارهاست.

گفتنی است در یادواره شهدا به مناسبت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش و شهدای والامقام عزاداری و سوگواری برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.