مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شنا در کانال‌های انتقال آب و مخازن استخر‌های اصفهان ممنوع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به  افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی بر ممنوعیت شنا در کانال‌های انتقال آب استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، استخر‌های موجود در واحد‌های صنعتی و دریاچه سد‌های مخزنی استان به لحاظ خطرپذیری این منابع آبی هشدار داد.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه کانال‌های انتقال آب به علت شدت جریان آب شیب و لغزندگی دیواره و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی به دلیل عمق زیاد شیب دیواره و لایه پوششی لغزنده، محل ایمنی برای شنا نیست، افزود: شدت جریان آب، ناپایداری بستر. سردی آب و جریان گردابی در رودخانه‌ها باعث بروز حوادث غرق افراد در مسیر رودخانه‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون  ۵۵ مورد حادثه در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و داخل باغات شخصی در سطح استان به وقوع پیوسته گفت: این حوادث منجر به غرق شدن ۲۲ نفر و امداد رسانی سرپایی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی توسط عوامل آتش نشانی و اورژانس شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  با بیان اینکه با افزایش دما و حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی و مجاور منابع آبی حوادث غرق‌شدگی به ویژه روز‌های تعطیل و پایان هفته افزایش یافته، گفت: برای پیَشگیری از وقوع حوادث به شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای جمعیت هلال احمر میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ابلاغ شده تا با استقرار تیم‌های امدادی مجهز به امکانات امداد در آب و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به ساکنین و گردشگران در مناطق خطر پذیر اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث را اجرایی کنند.

شیشه‌فروش افزود: رودخانه‌های خرسان، آب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم رودخانه‌های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر رودخانه زاینده رود در مناطق غرب استان و باغبادران و کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد و سد‌های باغکل خوانسار، ونک و قره قاچ سمیرم گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده رود از جمله مناطقی است که باید طرح‌های کاهش خطر نصب حفاظ اطراف کانال‌ها در مقاطع پر خطر اجرایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و تابلوی هشدار و تعبیه طناب نجات در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی توسط بهره برداران اجرایی گردد و در این رابطه اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم ارائه شود.

او  خاطرنشان کرد: مالکان باغهای  شخصی نیز باید در جهت ایمن کردن استخر‌های داخل باغها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.