فردی که قصد کشتن رئیس جمهور پیشین آمریکا را داشت در خصوص اختلال افسردگی جستجو کرده و تصویر ترامپ و بایدن را در تلفن همراه خود ذخیره کرده بود.

مقاماتی که در جریان تحقیقات حادثه تیراندازی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا قرار گرفته‌اند، می‌گویند که جوان ۲۰ ساله‌ای که قصد کشتن او را داشت در گوشی تلفن همراه خود اطلاعاتی درباره اختلال افسردگی و محل سخنرانی ترامپ جستجو کرده بود.

به گزارش واشنگتن پست، بررسی تلفن همراه این جوان همچنین نشان می‌دهد که او تصاویر دونالد ترامپ، جو بایدن و دادستان کل انگلیس را در تلفن همراه خود جستجو و ذخیره کرده بود.

او همچنین برنامه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها را نیز در اینترنت جستجو کرده بود. در این برنامه که برای ماه اوت برنامه‌ریزی شده، قرار است حزب دموکرات نامزد رسمی خود را اعلام کند. 

توماس متیو کروکس، ضارب ترامپ که پیش‌تر در خانه سالمندان به عنوان پرستار کار می‌کرد، پس از تیراندازی به سوی ترامپ به ضرب گلوله نیرو‌های سرویس مخفی آمریکا کشته شد. گفته می‌شود او صبح شنبه و ساعاتی قبل از شروع مراسم سخنرانی ترامپ خود را به محل تجمع رسانده است. کروکس همچنین پیش از شروع سخنرانی به عنوان عامل مشکوک در نظر گرفته شده و پلیس محلی ۲۶ دقیقه قبل از شلیک، به سرویس مخفی درباره او هشدار داده است. با این حال هشدار نادیده گرفته شده و کروکس در نهایت موفق به شلیک می‌شود.

علیرغم توجه رسانه‌ها، تا کنون اطلاعات بسیار کمی در مورد علایق و اعتقادات کروکس یا انگیزه او منتشر شده است. به گفته دو فرد آشنا که به شرط ناشناس ماندن در این خصوص صحبت کرده‌اند، فعلا زندگی خانوادگی کروکس و رابطه او با والدین خود مورد توجه محققان است. تا کنون مشخص شده که والدین او مشکلات سلامت داشته‌اند و کروکس با آنان زندگی می‌کرده، اما جزئیاتی درباره علایق وی منتشر نشده است.

همچنین علایق سیاسی و حزبی او نیز چندان مشخص نیست. نام کروکس پیش‌تر به عنوان یکی از افراد رای‌دهنده به حزب جمهوری‌خواه ثبت شده است، اما سوابق نشان می‌دهد او مبلغ ۱۵ دلار نیز به حزب دموکرات کمک مالی کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار